Het sociaal intranet bevat vele functionaliteiten. Van standaard geïntegreerde functies zoals informatie delen, tot optionele functies zoals de beeldbank. Samen dragen ze bij aan een gebruiksvriendelijk platform dat past bij de wensen en doelen van jouw organisatie. Het maakt werken niet alleen makkelijker en efficiënter, maar vooral ook leuker. Bekijk hieronder enkele van de functionaliteiten van ons sociaal intranet.
Informatie delen
Deel corporate informatie met iedereen in de organisatie. Zo kan er nieuws, informatie over afdelingen, locaties, evenementen, scholing, faq's en nog veel meer gedeeld worden zonder dat je hiervoor allerlei technische kennis moet hebben. Medewerkers zijn vanaf nu altijd op de hoogte.
Collega's vinden en volgen
Kom makkelijk in contact met collega's in de organisatie. Met een smoelenboek kun je alle namen, gezichten en contactgegevens vinden. En wil je nu echt een connectie maken? Dan bieden de chat en tijdlijn de uitkomst om je collega's even te spreken op de hoogte te brengen.
Zoeken en vinden
Een goede zoekbalk is essentieel, het biedt medewerkers een verkorte route naar de informatie die zij nodig hebben. Met één goedgeplaatste zoekopdracht kunnen medewerkers alle pagina's, documenten of groepen doorzoeken voor informatie. Maar vergeet ook collega's niet, die kan je zo vinden.
Samenwerken in groepen
Onze groepen oplossing maakt samenwerken makkelijker. Medewerkers kunnen eenvoudig informatie, documenten en kennis delen met hun locatie, afdeling of team. Onze Office 365 koppeling zorgt ervoor dat alle gebruikers met lidmaatschappen van groepen op het sociaal intranet actueel zijn en blijven.
Documenten hergebruiken
Om dubbele versie en opslag van je documenten te voorkomen, hebben wij de integratie van documenten versimpeld. Medewerkers kunnen hun eigen documenten plaatsen en hergebruiken. Daarnaast koppelen wij ook met Office365, Sharepoint en Google Workspace documenten, waardoor medewerkers met één klik in het juiste document aan het werk kunnen.
Handboeken en protocollen
Het integreren van bestaande (kwaliteits)handboeken en protocollen zorgt ervoor dat informatie altijd beschikbaar en actueel is. De documenten kunnen op het sociaal intranet geplaatst worden, maar je kan ook documenten omzetten in webpagina's. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om externe protocollen te integreren bijvoorbeeld van Vilans of Zenya. Met de zoekbalk is alles doorzoekbaar.
Eenmalig inloggen
Zorgmedewerkers willen zo min mogelijk drempels als zij het intranet gebruiken. Met de single sign-on en single logout functie is herhaaldelijk inloggen verleden tijd. Doordat wij gebruikers account synchroniseren tussen Identity Providers en ons sociaal intranet komen accounts altijd overeenkomen.
Onboarding nieuwe medewerkers
Een nieuwe baan is altijd spannend. Met de pre- en onboarding module kun je nieuwe medewerkers een warm welkom geven in jouw organisatie. Je geeft nieuwe medewerkers gerichte informatie zodat zij direct van start kunnen gaan. Informatie kan ook interactief worden gemaakt. Op deze wijze kun je als nieuwe medewerker zien of je alles goed begrepen hebt.
Toegang tot applicaties
Medewerkers hebben direct vanuit het intranet toegang tot alle applicaties die zij nodig kunnen hebben tijdens hun werkdag. Op het intranet ontsluiten wij corporate applicaties die met één klik te bereiken zijn, maar hebben medewerkers daarnaast toegang tot legacy applicaties én kunnen zij eigen snelkoppelingen toevoegen.
Overal bereikbaar
Om zorgmedewerkers altijd goed geïnformeerd te houden, zelfs wanneer ze niet aan het werk zijn of geen apparaat bij de hand hebben, is de digitale werkplek ook toegankelijk via andere devices te bereiken. Denk aan een mobiele PWA-app, handig voor collega's die onderweg zijn of op diverse locaties werken. Op deze manier blijft iedereen te allen tijde goed op de hoogte. Alle informatie over de PWA-app >
Online vergaderen
Binnen een groep zijn er vele manieren mogelijk om informatie te delen en met in elkaar in contact te komen. Vergaderen is er daar één van. Met de vergaderingen module je vergaderingen beheren zoals het plannen van je vergaderruimte, agendapunten verzamelen, notulen delen, taken voor leden maken en besluiten notuleren. Alles vanaf één centrale plek. Bekijk de 'online vergaderen' mogelijkheid >
Beeldbank
In onze beeldbank oplossing kun je al het beeldmateriaal, foto’s, video’s, Office sjablonen en drukwerk vanuit de digitale werkplek verzamelen, beheren en met je collega’s of externen delen. Hoe leuk, want zo kun je medewerkers, vrijwilligers, cliënten, naasten en anderen betrokken een inkijkje in de organisatie. Ontdek de beeldbank >
Relaties beheren
Met de CRM module kun je super eenvoudig vanuit het sociaal intranet informatie over organisaties beheren en met je collega’s of externen delen. Door de rollen en rechten op het intranet kun je makkelijk regelen wie toegang heeft tot welke informatie en krijgen alleen medewerkers die de informatie nodig hebben deze ook te zien.
Nieuwsbrieven versturen
Hoe bereik je medewerkers die niet dagelijks op het intranet te vinden zijn? Met de mailingen module verstuur je gemakkelijk mailingen naar een aantal of alle gebruikers van het intranet. Deze zijn binnen enkele stappen te maken via de voorkant van het intranet met nieuwe of bestaande content.
Content actueel houden
Met ons portaal is het mogelijk om contentbeheer door de hele organisatie te dragen met verschillende afdelingen. Met de Opruimcoach kan alle of een deel van de informatie op het intranet voorzien worden van een eigenaar en een revisietermijn. Hiermee is het ook mogelijk om content over te dragen naar een andere collega
Middelen reserveren
Met de reserveringen module kunnen gebruikers heel intuïtief en simpel informatie over middelen bekijken en deze reserveren. Als gebruiker vink je eenvoudig aan welk middel je wanneer nodig hebt en op het moment dat de aanvraag geaccepteerd wordt, staat de reservering op jouw naam of op naam van een team of locatie.
Narrowcasting
Hoe bereik je medewerkers die niet dagelijks op het sociaal intranet kijken? Met narrowcasting! Als verlengde van je sociaal intranet kunnen wij jouw actuele content via een intern TV-kanaal aan de medewerkers van je organisatie beschikbaar stellen. Welke informatie je toont is af te stemmen naar eigen voorkeur en aan te passen naar de locatie waar het scherm hangt. Zo blijft informatie relevant voor je medewerkers en houd je iedereen altijd op de hoogte. Ontdek Narrowcasting >
Meldingen
Met de meldingen oplossing kun je gebruikers allerlei meldingen laten registreren in het sociaal intranet. Denk aan MIC, MIM, klacht of ICT-melding. Andere gebruikers, bijvoorbeeld behandelaren, kunnen deze meldingen dan oplossen. En dat alles in dezelfde, herkenbare, interface en vindbaar via de centrale zoekfunctie. Het maakt werken een stuk overzichtelijker én efficiënter. Lees alles over de registratie van meldingen >