Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

impact op communicatie en processen bij gemeenten

Nederland kent vele gemeenten. Zij vormen, naast de provincie en het Rijk, een van de drie essentiële bestuurslagen in ons land. Ze staan het dichtst bij de burgers en zijn gekenmerkt door een democratisch bestuur. Deze lokale besturen dragen verantwoordelijkheid voor diverse taken, zoals huisvesting, verkeer, openbare orde, cultuur en onderwijs. Kortom, er is contact met heel veel lagen en instanties uit de samenleving. Voornamelijk op lokaal niveau, maar ook overkoepelend in samenwerkingen met andere gemeenten. Om die onderlinge communicatie binnen partijen én de communicatie met burgers te vergemakkelijk bieden de digitale communicatieoplossingen van a&m impact uitkomst.

Hoe kan een oplossing voor gemeenten eruit zien?

  • Sociaal intranet Gemeente Leusden

  • Sociaal intranet Welcom

Interne en externe communicatiedoelen

Binnen een gemeente worden veel verschillende werkzaamheden uitgevoerd. Zaken die voor alle burgers of bedrijven in de gemeente van belang zijn zoals een bestemmingsplan, woningbouw, afvalheffing. Maar ook voor individuele personen zoals de uitgifte van documentatie, uitkering of onderwijsondersteuning. Al die werkzaamheden: daar zijn vaste procedures voor. Hoe zorg je dat iedereen dezelfde stappen naleeft? Of hoe kom je zo snel mogelijk in contact met een collega met expertise in belastingen? En dat nieuwbouwproject in de wijk, hoe houd je alle documenten van die projectgroep bij elkaar? Met het sociaal intranet zoek, vind en deel je eenvoudig informatie om samen met je collega’s tot de best mogelijk service te komen.

Het werk dat gemeenten doen, is in dienst van de burgers binnen de gemeentegrenzen. Het is daarom essentieel dat burgers worden geïnformeerd over zaken die voor hen belangrijk zijn zoals vergunningen, afval, sportfaciliteiten of activiteiten. Met een corporate website houd je burgers op de hoogte van lopende zaken binnen de gemeente. Maar vergeet niet dat zelfredzaamheid steeds belangrijker wordt. Het gaat niet meer alleen om informeren, maar ook om o.a. zelf afspraken maken of documenten aanvragen. Dat laatste ga je niet even over de mail doen, maar een veilig portaal kan voor burgers én personeel veel zaken efficiënter maken.

Om de beste diensten te leveren, zijn samenwerkingen tussen gemeenten en met andere organisaties niet onbekend. Denk aan: arbeidsinstellingen, GGD, jeugdzorg, veilig thuis of woningcorporaties. Met andere woorden: nog een doelgroep waar je mee wil communiceren. Een corporate website of extranet bieden allebei mogelijkheden. Enerzijds om te informeren over wat je als gemeente doet, anderzijds om de uitwisselingen van informatie veilig te laten verlopen. Hoe sneller en makkelijker je kan communiceren, hoe beter de geleverde diensten zijn.

Met een sociaal intranet, website of portaal zorgen wij ervoor dat de communicatie gemakkelijker wordt voor gemeenten. Daardoor houden zij meer tijd over voor het betrokken blijven bij de burger en initiatieven opzetten voor de bewoners binnen hun gemeenten. Is jouw gemeente de volgende die gebruik gaat maken van onze efficiënte oplossingen?

WAT WIJ VOOR JOUW ORGANISATIE KUNNEN BETEKENEN

  • Een sociaal intranet om je werkdag mee te starten

    Het sociaal intranet voor jouw organisatie biedt de mogelijkheid om op één digitale werkplek informatie, applicaties en collega’s te vinden. In een grote organisatie met diverse betrokken partijen en medewerkers is het van cruciaal belang om snel in contact te kunnen komen met collega’s en vrijwilligers. Je kunt groepen aanmaken waarbinnen taken en notulen gedeeld kunnen worden. Bovendien is het mogelijk om verbinding te maken met zowel on-premise als cloudapplicaties, zodat je altijd toegang hebt tot de benodigde middelen.

  • Een corporate website als digitaal visitekaartje

    De corporate website van een gemeente fungeert als de informatiebron die burgers én instanties in jouw gemeente nodig hebben. Denk aan informatie over activiteiten, lokaal nieuws of samenwerkingen voor betere leefomstandigheden. Als gemeente ben je de kortste politieke lijn naar de burgers. Door een passende corporate website, zorg jij dat iedereen altijd op de hoogte is en zelf informatie kan vinden.

  • Bedien al je doelgroepen met een portaal op maat

    Op een portaal kun je specifiek voor een bepaalde doelgroep informatie en functionaliteiten aanbieden. Zoals de burgers die in jouw gemeenten wonen. Met een portaal houd je hen makkelijk op de hoogte van alles wat er speelt én geef je hen de autonomie om zelf zaken te regelen. Maar denk ook aan je medewerkers. Een leerportaal biedt ruimte om een scholingsaanbod onder de aandacht te brengen bij jouw medewerkers, terwijl een digitaal dagbestedingsportaal ingezet kan worden voor ouderen in de gemeenten om (online)activiteiten te volgen.

Jouw informatie is altijd veilig bij ons

Informatiebeveiliging is belangrijk binnen de overheid. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens die je veilig met collega’s, inwoners en instellingen wil delen. Om te kunnen garanderen dat alle informatie veilig opgeslagen en gedeeld kan worden op onze oplossingen, zijn we al vele jaren officieel ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Wil je weten wat wij nog meer doen op het gebied van informatiebeveiliging, lees hier meer.

Voor welke gemeenten werken wij?

© 2024 a&m impact