Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Cliënt/verwantenportaal

Een effectieve communicatie met cliënten en het bevorderen van hun zelfstandigheid en regie zijn essentieel voor zorginstellingen. Daarnaast is het ook belangrijk om familieleden of andere verwanten goed te informeren en ze betrokken te houden bij jouw zorginstelling, mensen en dienstverlening. Beide doelgroepen wil je ook persoonlijk benaderen. Het implementeren van een gebruiksvriendelijk cliëntportaal en/of verwantenportaal biedt een veilige digitale omgeving waar cliënten én hun verwanten toegang hebben tot het zorgdossier en relevante informatie. Het portaal vergemakkelijkt de communicatie tussen zorginstelling en cliënt/verwant, waardoor het delen van nieuws, evenementen, vacatures en het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) eenvoudig en veilig wordt. Zo zorg je voor meer betrokkenheid bij en regie over de geleverde zorg.

Hoe ziet een cliënt/verwantenportaal eruit?

  • Cliëntenportaal - Home

  • Cliëntenportaal - Nieuws

Mogelijkheden cliëntportaal en verwantenportaal

  • ACTUEEL NIEUWS

    Houd verwanten op de hoogte van belangrijk nieuws en actuele ontwikkelingen op onze locaties met directe alerts, waardoor zij altijd tijdig geïnformeerd zijn over veranderingen en gebeurtenissen binnen onze instellingen. Deze transparante communicatie zorgt ervoor dat families en andere verwanten zich ondersteund en betrokken voelen bij het welzijn van hun dierbaren

  • INZIEN ZORGDOSSIER

    Geef verwanten volledige inzage in het zorgdossier, zorgplan en berichtenverkeer, waardoor ze een dieper begrip krijgen van de zorg die geboden wordt. Op het portaal hebben ze de mogelijkheid om zelf andere verwanten toe te voegen, waardoor een bredere kring van familieleden actief betrokken kan zijn. Deze openheid en betrokkenheid dragen bij aan een ondersteunende omgeving waarin de behoeften van onze cliënten centraal staan

  • OVERZICHT EVENEMENTEN

    Toon overzichtelijk alle evenementen op de locatie(s) of in de regio en geef verwanten de mogelijkheid de cliënt hiervoor aan te melden. Na afloop van deze activiteiten kunnen we foto's en video's delen, waardoor zowel cliënten als verwanten kunnen genieten van gedeelde ervaringen en herinneringen. Dit draagt bij aan een gevoel van betrokkenheid en verbondenheid binnen de organisatie.

  • OVERZICHT CURSUSSEN EN OPLEIDINGEN

    Maak een overzicht van de educatie die er wordt aangeboden zodat verwanten snel kunnen zien of er geschikte middelen zijn voor scholing zoals cursussen en trainingen die aansluiten op individuele behoeften van de cliënt. Het geeft verwanten de mogelijkheid om bij te dragen aan de groei en ontwikkeling van de cliënt.

  • VACATURES

    Geef een overzicht van lokale vacatures en stel verwanten in staat om hierover berichten te versturen. Deze functie faciliteert betrokkenheid en ondersteuning, waardoor verwanten een rol kunnen spelen bij het vinden van passende banen die aansluiten op de behoeften en interesses van hun naasten binnen onze gemeenschap

  • COMMUNITY

    Laat je cliënten in de cliënten community met elkaar communiceren en elkaar virtueel opzoeken om dingen te delen of om af te spreken. Het samenkomen in groepen kan voor iedereen rondom een cliënt, voor iedereen op een locatie
    of voor een huiskamer. Nodig als cliënt of verwant zelf allerlei mensen uit en behoud de regie over
    de content en de leden van een groep.

  • KOPPELEN MET HET SOCIAAL INTRANET

    De content die je deelt met je cliënten en met je medewerkers, dat wil nog wel eens overlappen. Het is mogelijk om het portaal te koppelen aan het huidige sociaal intranet en de websites, waardoor er geen dubbele content ontstaat.

VERSCHIL CLIËNTPORTAAL EN PATIËNTENPORTAAL

Een cliëntenportaal zoals hierboven besproken, is speciaal ontwikkeld voor cliënten en de care markt. In ziekenhuizen en bij huisartsen spreek je echter over patiënten. Ook voor deze doelgroep worden er speciale portalen ontwikkeld: een patiëntenportaal. Een patiënten portaal is een beveiligde omgeving waarin een patiënt inzicht heeft op zijn eigen medische gegevens en zorgdossier. Op zo'n portaal wordt vaak gekoppeld aan een EPD (elektronisch patiëntendossier). In dit systeem kunnen zorgprofessionals medische gegevens opslaan, verwerken en uitwisselen met de patiënt. Op een cliëntenportaal wordt juist gekoppeld met een ECD (elektronisch cliëntendossier). Waar een ECD gericht is op het langdurig een selecte groep cliënten bij te houden en ermee te communiceren, is een EPD gericht op patiënten én collega’s van informatie voorzien. Echt wel een verschil dus. Bij a&m impact richten wij ons enkel op het cliëntenportaal en de veilige koppeling die wij maken met een ECD. Voor ziekenhuizen en huisartsen ontwikkelen wij wel een sociaal intranet of medewerkersportaal, maar geen portaal specifiek voor patiënten.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Pieter vertelt je graag meer

Pieter
Lohuis
Relatiemanager
[javascript protected email address]
© 2024 a&m impact