Veel zorgorganisaties maken gebruik van vrijwilligers en hechten hier veel waarde aan. Zij bieden cliënten net dat extra beetje aandacht waar je als zorgpersoneel niet altijd tijd voor hebt, omdat je al bezig bent met primaire zorgtaken die belangrijk zijn. Vrijwilligers zijn vaak een vast onderdeel en je wilt ze zoveel mogelijk bij jouw organisatie betrekken. Want ook vrijwilligers willen weten welke activiteiten er gepland zijn, bij wie ze terecht kunnen met vragen of welke taken zij wel of niet mogen uitvoeren. En vrijwilligers hebben net als medewerkers behoefte aan contact met elkaar. Met ons vrijwilligersportaal kun je dit op een laagdrempelige, toegankelijke en veilige manier informatie bieden aan je vrijwilligers. Zo zorg je voor meer binding en voor betere zorg.
Zo kan een vrijwilligersportaal eruit zien
Mogelijkheden van een vrijwilligersportaal
-
Zoeken, reageren en solliciterenVrijwilligers kunnen heel eenvoudig vacatures in de buurt en naar wens zoeken. Eenmaal gevonden kan men op verschillende manieren contact opnemen of direct op een vacature solliciteren.
-
Vacatures plaatsenAls coördinator van vrijwilligers kun je heel eenvoudig je vaste en eenmalige vacatures / opdrachten beheren. Maar dit kunnen de medewerkers eventueel ook zelf.
-
Vacature alertWanneer er nog geen geschikte vacature is gevonden, kunnen vrijwilligers zich op de vacature alert functie aanmelden, welke volledig automatisch per e-mail of pushbericht verstuurd wordt.
-
Persoonlijk account en profielWanneer je je hebt aangemeld als vrijwilliger, ontvang je een account waarmee je toegang krijgt tot het vrijwilligersportaal. In het profiel vind je je eigen gegevens die je direct kunt wijzigen. Ook kun je je voorkeuren instellen.
-
Overzicht met activiteitenDaarnaast kun je al het uitgevoerde vrijwilligerswerk zien en downloaden.
-
Koppeling CRM-systemenWil je informatie van je vrijwilligers in een ander bronsysteem / CRM vastleggen zoals Salesforce of Afas? Geen enkel probleem! We hebben tal van koppelingen beschikbaar.