Hoe mooi is het om mensen met een beperking een zo normaal mogelijk leven te laten hebben en een stuk regie te geven over hun eigen leven? In de gehandicaptenzorg wordt er zorg en ondersteuning geboden voor alle aspecten van het leven: wonen, werk en dagbesteding, vrijetijdsbesteding, sociale activiteiten, gezondheid, financieel, en veiligheid. Dit kan zijn aan cliënten met een lichamelijke, zintuiglijke, (licht)verstandelijke of meervoudige beperking. Maar niet alleen een organisatie draagt bij aan de zorg van een cliënt, ook familie en naasten spelen daarin een grote rol. Een heldere communicatie tussen de verschillende partijen is dan ook noodzakelijk. Met onze digitale communicatieoplossingen zijn wij de verbindende factor tussen (potentiële) collega’s, instanties, vrijwilligers, cliënten en naasten.
Een greep uit onze communicatieoplossingen
-
Werken bij website 's Heeren Loo
-
Sociaal portaal ASVZ
-
Sociaal portaal Gemiva
-
Corporate website Sius
-
Corporate website Middin
-
Sociaal intranet SGL
Wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen
-
Je werkdag starten en eindigen op het sociaal intranet
Met het sociaal intranet zijn medewerkers altijd op de hoogte van het laatste nieuws, hebben ze informatie en kennis bij de hand en kunnen ze met één keer aanmelden alle applicaties bereiken. Het is een oplossing die het werk makkelijker en leuker maakt, maar die ook voor betrokkenheid en verbinding zorgt binnen de organisatie. De gehandicaptenzorg omvat verschillende vormen, vaak verspreid over meerdere locaties of groepen. Het sociaal intranet brengt alle medewerkers en vrijwilligers samen op één digitale werkplek zodat je wel één organisatie blijft.
-
Zet jouw organisatie op de kaart met een corporate website
Met een website wil je uitstralen: dit zijn wij en dit bieden wij jou. Het is een manier om de diensten die jij levert op een unieke manier onder de aandacht te brengen op een. Daarbij moet je wel denken vanuit de doelgroep. Niet alleen wat zij zoeken, maar ook hoe zij zoeken. Een corporate website is toegankelijk voor iedereen. Daar zorgen wij bijvoorbeeld voor door gebruik te maken van iconen en specifieke kleuren die cliënten kunnen herkennen en een eenvoudig te volgen navigatie.
-
Trek zorgprofessionals aan met een werken bij-website
Professionals in de zorg zijn enorm kostbaar. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie opvalt en de juiste mensen aantrekt? Met een werken bij-website creëer je een platform dat niet alleen vacatures toont, maar ook de cultuur van jouw zorgorganisatie laat zien. Zo trek je niet alleen meer sollicitanten, maar ook de juiste zorgprofessionals die écht bij jouw organisatie passen.
-
Bedien al je doelgroepen met een portaal op maat
Cliënten, verwanten, vrijwilligers of medewerkers, een sociaal intranet kan voor iedereen zijn, maar soms wil je slechts een kleine groep bereiken. Een portaal is dan een perfecte oplossing. Daarmee kun je specifieke informatie en functionaliteiten delen met één specifieke doelgroep, zoals de vacatures voor vrijwilligers of vacatures en evenementen voor cliënten. Je houdt zo de verschillende doelgroepen betrokken bij jouw organisatie en zorgt ervoor dat zij goed geïnformeerd zijn. Om het voor cliënten digitaal toegankelijk te maken kunnen wij bij een portaal ook ondersteunende elementen toevoegen zoals iconen, gestructureerde inhoud, eenvoudige teksten en herkenbare labels en knoppen. Zo kunnen cliënten gemakkelijk zelf door het portaal navigeren.
Onze succesverhalen uit de gehandicaptenzorg
interne en externe communicatiedoelen
Binnen de gehandicaptenzorg is samenwerken essentieel. Begeleiders verdelen de zorg en moeten snel kunnen overleggen. Permanente gedragswijzigingen moeten worden geregistreerd, en procedures moeten altijd inzichtelijk zijn. Ook vaste informatie, zoals contactgegevens of verlofprocedures, moeten direct beschikbaar zijn. Een alles-in-één portaal zorgt ervoor dat je alles op de juiste plek hebt en inzichtelijk is voor diegene die het toebehoort. Informatie in de gehandicaptenzorg is niet alleen voor medewerkers, maar ook voor cliënten en verwanten essentieel. Bij cliënten met een verstandelijke beperking speelt familie vaak een grote rol. Zij willen weten hoe het gaat, waarom een dag moeilijk was of waar ze gewijzigde bezoektijden kunnen vinden. Ook mantelzorgers hebben behoefte aan duidelijke communicatie en ondersteuning.
We hebben al voor meer dan 30 organisaties in de gehandicaptenzorg digitale oplossingen gerealiseerd en helpen ook jouw organisatie graag verder! Met een sociaal intranet, website of cliënt- of verwantenportaal zorgen wij ervoor dat de communicatie gemakkelijker wordt. Zo blijft er voor zorgmedewerkers meer tijd over voor het verlenen van goede zorg. Daarnaast kan een digitale communicatieoplossing je organisatie ook helpen andere doelgroepen aan je te binden, bijvoorbeeld met een cliënt- en verwantenportaal. Onze allereerste klant was Stichting Festog (later Zozijn), een gehandicaptenzorg instelling uit Doetinchem. Wij helpen ook jouw organisatie graag verder!
Informatiebeveiliging is belangrijk binnen de zorg. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens die je veilig met collega’s, cliënten of verwanten wil delen. In de gehandicaptenzorg kunnen privacyvraagstukken complex zijn. Naast de AVG kent de gehandicaptenzorg namelijk ook specifieke regels over de bescherming van persoonsgegevens, bijvoorbeeld in de Wlz en de Jeugdwet. Veel factoren om rekening mee te houden. Om te kunnen garanderen dat alle informatie veilig opgeslagen en gedeeld kan worden op onze oplossingen, zijn we al vele jaren officieel ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Wil je weten wat wij nog meer doen op het gebied van informatiebeveiliging, lees hier meer.
Wie gingen je voor?














































