Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

impact op communicatie in de ziekenhuiszorg

Ziekenhuizen behandelen een grote verscheidenheid aan gezondheidsklachten. De ziekenhuiszorg is de tweede- en derdelijns zorg en pakt alles op wat een huisartsenpost of andere zorginstelling overstijgt, zoals het behandelen en genezen van acute en chronische lichamelijke aandoeningen. Dit valt allemaal onder de cure markt, waar de focus ligt op genezing. In het ziekenhuis zijn er verscheidene medewerkers bezig met het behandelen, verplegen en verzorgen van patiënten en cliënten. Met onze digitale communicatieoplossingen ondersteunen wij de communicatie tussen deze verschillende specialisten en instanties.

WIJ ZIJN JOUW PARTNER OP HET GEBIED VAN DIGITALE COMMUNICATIE

Interne en externe communicatiedoelen

Van overdrachtsmomenten tussen specialisten tot gesprekken tussen arts en patiënt en van het opstellen van leesbare bijsluiters tot elektronische patiëntendossiers. Communicatie vindt binnen alle lagen van een ziekenhuis plaats. Het behandelproces loopt langs verschillende lijnen en experts kunnen worden ingeschakeld om te ondersteunen. Een diverse groep medewerkers, die elkaar wel op verschillende vlakken raken, maar misschien niet altijd in contact staan. Die lijnen kun je aanzienlijk verkorten met een sociaal intranet, waar je collega’s makkelijk kunt vinden en benaderen. Zo wordt het veel eenvoudiger om informatie uit te wisselen die noodzakelijk is voor je verdere werkzaamheden. En informatie die altijd relevant is, zoals een protocol, krijgt een permanente plek in de kennisbank op het sociaal intranet. Alles op één plek verzameld.

Als we het hebben over verkorten van lijnen, dan zijn er ook wat contacten buiten het ziekenhuis. Dan denken wij aan samenwerkingsverbanden tussen ziekenhuizen, met maatschappelijke (regionale) organisaties of onderzoeksinstituten. Ook met hen wil je eenvoudig informatie kunnen uitwisselen over de zorg die je samen wil garanderen. Ga je over de muren van jouw eigen organisatie samenwerken dan spreek je van een extranet. Eén centraal communicatieplatform voor partijen verbonden aan je organisatie.

Ziekenhuiszorg wordt aangeboden om mensen te behandelen en te genezen. Patiënten zijn dan ook de belangrijkste doelgroep waar je helder mee wil communiceren. Hoe laat moeten zij op een afspraak zijn? Welke behandeling wordt gestart? Moeten zij bepaalde zaken regelen? Allemaal vragen waar patiënten mee kunnen zitten voor of tijdens hun bezoek aan het ziekenhuis. Door middel van een portaal waar zij inzage hebben in hun eigen zorg en stappenplan, kun je een aantal vragen al beantwoorden. Afhankelijk van het type zorg en patiënt, zijn ook verwanten een belangrijke doelgroep. Ook hen wil je van informatie voorzien, bijvoorbeeld over bezoektijden. Gelukkig is een portaal voor iedere doelgroep specifiek te maken, waardoor je hen allemaal op een eigen manier kan betrekken bij jouw organisatie en de zorg.

Patiënten komen op verschillende manieren bij jouw organisatie terecht. Misschien voor een specialist, omdat het in de buurt is of voor spoed? Allemaal factoren die voor zorgzoekenden meespelen. Een corporate website kan dat beslissingsproces vergemakkelijken doordat patiënten zelf al heel veel te weten kunnen komen over jouw ziekenhuis en de zorg die jullie bieden. Daarnaast is het ook relevant voor die andere externe doelgroep: samenwerkingspartijen. Zet je organisatie goed op de kaart met een mooie, overzichtelijke website. Wil je daarnaast ook nog potentiële medewerkers benaderen met een website? Dan is een werken-bij website speciaal voor hen écht de beste optie. Wie wil zich als medewerkers nou niet speciaal voelen?!

Met een sociaal intranet, corporate website of portaal versoepelen wij de communicatie tussen artsen, specialisten, ondersteunend personeel, samenwerkende organisaties en vrijwilligers. Zo kunnen wij ICT-systemen die ziekenhuizen al gebruiken, zoals Zenya, Topdesk, AFAS en Sharepoint, makkelijk integreren in het intranet waardoor werken en communiceren eenvoudig en soepel verloopt. Patiënten die nog op zoek zijn naar de juiste zorg of contactmogelijkheden vinden met een gebruiksvriendelijke website wat zij nodig hebben. Een aantal organisaties ging je al voor, is jouw organisatie de volgende?

Een greep uit onze communicatieoplossingen

  • Sociaal portaal Ikazia

  • Sociaal portaal Isala

  • Sociaal portaal Albert Schweitzer

  • Ledenportaal V&VN

  • Sociaal portaal Kempenhaeghe

  • Sociaal portaal Elkerliek

  • Corporate website Vitalys

Wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen

  • Samenwerken met alle collega's of in groepen op het sociaal intranet
    Op één digitale werkplek informatie, applicaties en collega’s terugvinden, dat is wat het sociaal intranet voor jouw organisatie kan betekenen. Vooral in een grote organisatie waarbij veel partijen en medewerkers betrokken zijn, is het snel in contact kunnen komen met collega’s en vrijwilligers heel belangrijk. Samen maak je de zorg en dat is via het sociaal intranet makkelijk te regelen. Het platform biedt mogelijkheid teams aan te maken waarin taken en notulen gedeeld kunnen worden. Daarnaast kunnen wij ook de koppeling maken met applicaties, of deze nu on-premise zijn of via de cloud. Zo heb je altijd toegang tot de benodigde middelen.
  • Met een goede corporate website navigeert iedere bezoeker eenvoudig naar informatie
    Een website is door verschillende doelgroepen te benaderen, zowel door zorgverleners als zorgzoekenden. Je wilt hen helpen makkelijk de informatie te vinden die voor hen relevant is zoals de werkwijze in de regio waarin ze actief zijn of het zorgaanbod. Met de gebruiksvriendelijke websites die wij creëren, is het navigeren door de informatie eenvoudig en loop je nergens vast.
  • Creëer een overzichtelijk aanbod aan vacatures met een werken-bij website
    Met een werken-bij website maak je het aanbod nog overzichtelijker omdat je werkzoekenden scheidt van zorgzoekenden. Daarnaast kun je nog veel meer uitweiden over jouw werkwijze en wat jouw organisatie nou zo leuk maakt om voor te werken. Niet iedere doelgroep is daarin geïnteresseerd, maar op een werken-bij website houd je dat netjes gescheiden.
  • Voor iedere doelgroep een portaal dat past bij hun behoeftes
    Een portaal is een plek waar specifieke informatie en benodigde applicaties aangeboden kunnen worden aan een bepaalde doelgroep. Zo was bijvoorbeeld een scholingsmodule voor een van onze klanten heel belangrijk. Wij richten daarvoor gemakkelijk een leerportaal in gericht aan cursisten en opleiders overzichtelijk alles kunnen vinden wat ze nodig hebben.
Informatie van jouw organisatie veilig bewaard en gedeeld

Informatiebeveiliging is belangrijk binnen de zorg. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens van cliënten en patiënten die je veilig met collega’s, cliënten of verwanten wil delen. Om te kunnen garanderen dat alle informatie veilig opgeslagen en gedeeld kan worden op onze oplossingen, zijn we al vele jaren officieel ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Wil je weten wat wij nog meer doen voor informatiebeveiliging, lees hier meer.

Wie gingen je voor?

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2024 a&m impact