Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

impact op communicatie in laboratoria

In een laboratorium worden er constant onderzoeken uitgevoerd, monsters geanalyseerd en testjes uitgevoerd. Dat kan in opdracht van een ziekenhuis, onderzoeksuniversiteit, bedrijf of de overheid. Niet alleen heeft ieder type laboratorium eigen regels en protocollen, maar ook andere doeleinden. Op basis daarvan wordt het werk geleverd. Dat doen zij nooit alleen, maar altijd in een lab met verschillende medewerkers, intern en extern. Met onze digitale communicatieoplossingen willen wij bijdragen aan een soepele verbinding tussen de verschillende partijen betrokken bij alles wat in het laboratorium gebeurt.

Interne en externe communicatiedoelen

Voor een laboratorium ligt de prioriteit bij het uitvoeren van goed onderzoek. Resultaten moeten juist genoteerd en gedeeld worden, want een verkeerde uitslag kan veel gevolgen hebben. Daarom moet er aan bepaalde regels en standaarden worden voldaan. Deze eisen betreffen onder andere de veiligheid van onderzoekers, en de kwaliteit van de taken binnen het laboratorium. Om er zeker van te zijn dat deze eisen door iedereen worden nageleefd, is het belangrijk de protocollen eenvoudig bij de hand te hebben. Of dat er een snelkoppeling is naar de juiste applicatie voor registratie van resultaten zodat het altijd goed gebeurt. En is er informatie gewijzigd, dan moet het eenvoudig aangepast worden zodat iedereen weer up-to-date is.

Of het nu medewerkers binnen het lab zijn, de directie, artsen of patiënten, veel verschillende doelgroepen zijn betrokken bij een laboratorium. Om iedereen op dezelfde golflengte te krijgen, moet je goed kunnen samenwerken. Denk aan het delen van onderzoeksresultaten en makkelijk in contact kunnen komen met je collega's over een specifiek onderzoek. Je hebt elkaar vaak nodig om tot het best mogelijke resultaat te komen. Met het sociaal intranet breng je alle betrokkenen samen op één plek en maak je het makkelijk voor hen om samen te werken. Ook als medewerkers niet in het primaire proces zitten, zoals de directie, kunnen zij via een sociaal intranet wel op de hoogte gehouden van de voortgang.

Een laborant of analist komt daarnaast ook veel in contact met de patiënt. Hij geeft voorlichting over het onderzoek en begeleidt de patiënt tijdens het onderzoek. Na afloop zorgt de laborant ervoor dat het resultaat in de computer verwerkt wordt zodat de medisch specialist het onderzoek kan beoordelen. Belangrijk dan ook dat zowel zorgmedewerkers als patiënten en verwanten bij deze informatie kunnen. Een portaal gericht op deze laatste doelgroepen, kan daarvoor uitkomst bieden. Zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is.

Met een sociaal intranet, website of portaal zorgen wij ervoor dat de communicatie gemakkelijker wordt voor laboratoria. Daardoor houden zij meer tijd over voor het uitvoeren van onderzoeken en begeleiden van patiënten. Is jouw laboratorium de volgende die gebruik gaat maken van onze efficiënte oplossingen?

Zo kan dat eruit zien

Wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen

  • Een sociaal intranet om de werkdag mee te starten

    Op één digitale werkplek informatie, applicaties en collega’s terugvinden, dat is wat het sociaal intranet voor jouw organisatie kan betekenen. Vooral in een organisatie waarbij veel partijen en medewerkers betrokken zijn, is het snel in contact kunnen komen met collega’s. Het platform biedt mogelijkheid teams aan te maken waarin taken, notulen en onderzoeksresultaten gedeeld kunnen worden. Dat maakt het een perfecte ondersteuning voor je werkdag.

  • Een corporate website als bron van informatie

    Om onderzoeksresultaten met de buitenwereld te delen, biedt een corporate website uitkomst. Het is dé plek om het werk in de schijnwerpers te zetten. Daarnaast is het ook de plek waar patiënten en professionals meer informatie kunnen vinden over praktische zaken zoals een lopend onderzoek of het aanvragen van een onderzoek. Met een corporate website breng je iedereen op de hoogte.

  • Bedien al je doelgroepen met een portaal op maat

    Op een portaal kun je specifiek voor een bepaalde doelgroep informatie en functionaliteiten aanbieden. Zoals patiënten en hun verwanten waarvoor je onderzoeken uitvoert. Met een portaal geef je hen zicht op hun onderzoeksresultaten en geef je hen de mogelijkheid bepaalde zaken zelf te regelen. Het betrekt je patiënten bij je organisatie en je geeft hen een stukje autonomie.

  • Trek personeel aan met een werken-bij website

    Als er één doelgroep is die je eigenlijk altijd specifiek wil benaderen is het de potentiële medewerkers. Anders dan alle andere doelgroepen zijn zij niet alleen geïnteresseerd in jouw diensten, maar ook in jouw werkwijze en cultuur. Op een werken-bij website heb je alle ruimte om jouw organisatie en medewerkers onder de aandacht te brengen.

Informatie van jouw organisatie veilig bewaard en gedeeld

Informatiebeveiliging is belangrijk binnen de zorg. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens onderzoeken, patiënten die je veilig wil delen. Om te kunnen garanderen dat alle informatie veilig opgeslagen en gedeeld kan worden op onze oplossingen, zijn we al vele jaren officieel ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Wil je weten wat wij nog meer doen voor informatiebeveiliging, lees hier meer.

Wie gingen je voor?

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2024 a&m impact