Waarom zou je als organisatie in de zorg een sociaal intranet gaan gebruiken? Als organisatie wil je dat je medewerkers en vrijwilligers veilig, efficiënt en eenvoudig samenwerken aan betere zorg. Dit kan alleen wanneer je elkaar binnen de organisatie makkelijk kunt vinden, kunt samenwerken en met elkaar kunt communiceren. Waar dan ook. Een gebruiksvriendelijk en eenvoudig sociaal intranet levert iedere zorgorganisatie dan ook veel voordelen op. Met toegang tot alle applicaties, eenmalig inloggen, het makkelijk vinden van protocollen én het (samen)werken in documenten. Een soort medewerkersportaal dus! Hierdoor verbetert de interne communicatie en ondersteunt deze digitale werkplek je collega's bij het dagelijkse werk. Zelfs al wanneer je net een nieuwe medewerker in dienst hebt genomen.
Waarom een sociaal intranet van a&m impact?
Waarom zou je als zorgorganisatie kiezen voor een sociaal intranet van a&m impact ten opzichte van al die andere aanbieders? Als zorgspecialist en een ruim portfolio aan zorgklanten hebben wij ontzettend veel kennis over de sector. Wij weten wat er speelt én weten dat te vertalen naar passende digitale oplossingen. Maar dat niet alleen. Zo trots als wij zijn op onze oplossingen, zo trots zijn wij ook op onze cultuur. Met onze nuchtere kijk op zaken, Achterhoekse mentaliteit van 'doen wat we zeggen en zeggen wat we doen' en een goede dosis humor is het project op zichzelf net zo tof als het eindresultaat. Werken met a&m impact is ook gewoon leuk! Samen met jou gaan we de uitdaging aan iets te maken wat aansluit bij de behoeftes en wensen van jouw organisatie. En hoewel digitaal net zo makkelijk is, spreken we ook graag persoonlijk af. Bij jullie, of bij ons in het prachtige Doetinchem. Als team gaan we dit project aan.
Voordelen van een sociaal intranet
-
Verhoging interne betrokkenheidHoud je medewerkers betrokken bij de organisatie met het sociaal intranet. Met nieuwsberichten bereik je direct iedereen in de organisatie en door korte updates te delen op de tijdlijn kan iedereen meelezen en erop reageren.
-
Verbetering onderlinge interactie
Een tijdlijn, samen werken in groepen, persoonlijke chat; er zijn allerlei verschillende mogelijkheden om met elkaar te communiceren op het sociaal intranet. De interactie maakt het medewerkersportaal niet alleen super levendig, het zorgt er ook voor dat medewerkers het met plezier gaan gebruiken.
-
Makkelijker samenwerkenOnze groepen oplossing maakt samenwerken makkelijker. Medewerkers kunnen eenvoudig informatie, documenten en kennis delen met hun locatie, afdeling of team. Door de koppeling met Microsoft of Google is het mogelijk om via het intranet samen te werken in hetzelfde bestand, in real time!
-
Meer kennisdeling
Binnen een zorgorganisatie zit een schat aan kennis. Op het intranet is het heel makkelijk om deze kennis te delen met de hele organisatie of een zelf aangemaakte groep. Via de tijdlijn of in een groep. Met onze intern of extern LMS-module gaat kennisdeling nog een stap verder en zijn medewerkers zo aangemeld voor een cursus.
-
Efficiënter werkenMedewerkers kunnen veel efficiënter werken omdat alle informatie centraal en overzichtelijk te vinden is. Om deze informatie te vinden hoeven ze alleen de allesomvattende zoekfunctie te gebruiken om te zoeken naar documenten, gegevens en collega’s.
-
Overal bereikbaarNooit meer het excuus dat de laatste updates niet gelezen zijn of de informatie niet beschikbaar is, want het intranet is altijd en overal te bereiken en te gebruiken/bewerken. Op de desktop, laptop, mobiel én interne tv-schermen. Dus waar je medewerkers ook zijn, het intranet is nooit ver weg.
Tips voor een succesvol sociaal intranet
Interne communicatie, dat is waar het allemaal om draait met een sociaal intranet. Verbinding vinden tussen collega's en als organisatie met je medewerkers. Maar dat is alleen mogelijk als je als organisatie het portaal voor medewerkers blijft onderhouden en het gebruikt blijft stimuleren. Wat kun je daarvoor doen?
-
Peil wat belangrijk is bij medewerkersGebruik het intranet als klankbord om erachter te komen waar medewerkers behoefte aan hebben. Als bepaalde nieuwsitems standaard weinig lezers krijgen, dan is het misschien niet relevant genoeg. Of zet een poll in om te vragen waar medewerkers tegenaanlopen en bedenk er een passende oplossing voor.
-
Maak afwisselende contentHet sociaal intranet is vooral de plek waar informatie wordt gevonden. De verzamelbak van alles wat een zorgmedewerker nodig kan hebben. Maar je wil je medewerkers niet dood gooien met alleen maar serieuze content. Het intranet blijft laagdrempelig en leuk als je formele content afwisselt met informele content, bijvoorbeeld over het afscheidsfeest dat werd georganiseerd.
-
Stimuleer onderling contactSociaal betekent ook echt sociaal op het intranet, maar je moet dat wel blijven stimuleren. Niet alleen maar vanuit management berichten plaatsen, maar medewerkers aansporen zelf iets te delen. Gebruik verder activerend taalgebruik om een reactie te ontlokken. Liken was nog nooit zo makkelijk!
Onze kennis van het sociaal intranet
De eerste stap naar een sociaal intranet
Met het sociaal intranet van a&m impact verbind je iedereen in je organisatie. Collega's kunnen elkaar op de hoogte van (persoonlijke) zaken en hun kennis delen. Gedurende hun werkdag hoeven ze niet te schakelen tussen tientallen applicaties, maar gebruiken zij slechts één applicatie die alles omvat. Wat zij nodig hebben, vinden ze op dit portaal voor medewerkers. Hebben jouw medewerkers ook behoefte aan meer verbinding en efficiënter werken? Ontdek de mogelijkheden en vraag een gratis demo aan.