Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Waarom een digitale werkplek?

Waarom is een digitale werkplek nou zo belangrijk voor jouw zorgorganisatie? Met een gebruiksvriendelijk en eenvoudig digitale werkplek kunnen zorgmedewerkers naadloos samenwerken, ongeacht hun fysieke locatie. Iets wat de efficiëntie en productiviteit ten goede komt. Het centraliseren van applicaties, eenmalig inloggen, documenten en communicatietools op één platform vereenvoudigt niet alleen het werkproces, maar versterkt ook de interne samenwerking en kennisdeling. Kortom, alleen maar voordelen voor niet alleen de zorgmedewerker. Daarnaast is het IT-landschap ook in de zorg aan het veranderen. Een digitale werkplek is de perfecte plaats om veel van dit soort technologische doorontwikkelingen op te laten landen.

Waarom een digitale werkplek van a&m impact?

Het aantal aanbieders van digitale werkplekken groeit de laatste jaren hard. Waarom zou je dan kiezen voor een werkplek van a&m impact? Nou, om te beginnen zijn wij een echte zorgspecialist als het aankomt op de digitale communicatie. Met al tientallen jaren ervaring in deze sector en een groot portfolio aan zorgklanten, weten wij waar behoefte aan is en hoe wij dat kunnen vertalen naar een passende oplossing. Maar mooie oplossingen is niet het enige waar wij goed in zijn. Een fijne werksfeer creëren, daar doen wij ook weer iedere dag ons best voor. Hard werken is daarvoor belangrijk, maar een goede dosis humor is voor ons ook noodzakelijk. Een dag niet gelachen, is een dag niet gewerkt bij a&m. Zo wordt het project op zichzelf net zo tof als het eindresultaat. Werken met a&m impact is ook gewoon leuk!

Voordelen van een digitale werkplek

  • In real time samenwerken
    Niets vervelender dan in een bestand zitten te werken en je achteraf pas realiseren dat het verouderd is. Op de digitale werkplek zijn bestanden altijd up-to-date en direct te (her)gebruiken door de integratie van documenten in de digitale werkomgeving. Als collega's kun je zo tegelijkertijd het zelfde document bewerken. Door middel van groepen heb je alle informatie voor één specifiek onderwerp/locatie bij elkaar verzamelt.
  • Efficiënter en effectiever werken
    De digitale werkplek is toegankelijker voor al je medewerkers om te gebruiken doordat zij direct vanuit één locatie kunnen schakelen naar externe applicaties. Dat betekent niet meer herhaaldelijk inloggen, maar slechts een keer met Single Sign On. Hoe tof is dat?
  • Alle gegevens zijn veilig
    Met name in de zorg is informatiebeveiliging ontzettend belangrijk. Je hebt te maken met vertrouwelijke gegevens die je veilig met collega’s, cliënten of verwanten wil delen. Met een digitale werkplek van a&m impact is deze informatie gegarandeerd goed beveiligd. Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen om te maken.
  • Overal bereikbaar
    Nooit meer iets missen van en altijd in contact staan met je organisatie. Informatie wordt echt overal bereikbaar door ambulante medewerkers te voorzien van een mobiele app en informatie op televisieschermen op de afdeling/locatie te tonen.
  • Altijd alles up-to-date
    Met de digitale werkplek kunnen alle updates van applicaties en bestanden automatisch worden doorgevoerd op het sociaal intranet. Zo weet je zeker dat je met de laatste en beste versie te maken hebt.

Functionaliteiten

Eenmalig inloggen

Zorgmedewerkers willen zo min mogelijk drempels als zij het intranet gebruiken. Met de single sign-on en single logout functie is herhaaldelijk inloggen verleden tijd.

Handboeken en protocollen

Het integreren van bestaande (kwaliteits)handboeken en protocollen, ook die afkomstig uit Zenya en Vilans, zorgt ervoor dat informatie altijd beschikbaar en actueel is.

Toegang tot applicaties

Medewerkers hebben direct vanuit het intranet toegang tot alle applicaties die zij nodig kunnen hebben tijdens hun werkdag. Niet tientallen verschillende applicaties, maar één gebruiksvriendelijke digitale werkplek.

Online vergaderen

Online vergaderen via de digitale werkplek is makkelijker dan ooit. Zo plan je de vergaderruimte online in, deel je agendapunten en notulen, maak je taken voor leden en notuleer je besluiten. Allemaal op één plek.

Documenten hergebruiken

Om dubbele versie en opslag van je documenten te voorkomen, hebben wij de integratie van documenten versimpeld. Medewerkers kunnen hun eigen documenten plaatsen en hergebruiken.

Samenwerken in groepen

Om dubbele versie en opslag van je documenten te voorkomen, hebben wij de integratie van documenten versimpeld. Medewerkers kunnen hun eigen documenten plaatsen en hergebruiken.

Tips voor een succesvolle adoptie van de digitale werkplek

Een digitale werkomgeving moet de centrale hub van medewerkers worden. Belangrijk is dan ook dat het aansluit bij de behoefte van de eindgebruiker. Iedereen in de organisatie moet het kunnen én willen gebruiken. Het ondersteunen van nieuwe medewerkers in het introductieproces is heel belangrijk. De adoptie van de digitale werkplek bij de organisatie is onderdeel van onze werkwijze. Wat je moet doen voor een goede adoptie van de digitale werkplek?

  • Betrek medewerkers direct
    Hoe eerder je medewerkers betrekt in het proces, hoe meer zij zich verbonden zullen voelen met de nieuwe digitale werkplek. Logisch, want zij hebben zo een stem gekregen in het beslissingsproces. Wat willen zij graag zien en waar hebben ze echt behoefte aan? Verzamel vanaf de start een aantal ambassadeurs die meedenken. Op een later moment kunnen zij ook van waarde zijn om andere collega's te overtuigen.
  • Zorg voor voldoende ondersteuning
    Een zorgmedewerker wil helemaal niet zoveel bezig zijn met ICT. Wat zij willen is een eenvoudig systeem dat makkelijk is in gebruik waardoor zij snel weer door kunnen met wat voor hen belangrijk is: goede zorg verlenen. Het instellen van bepaalde zaken, zoals een MFA, kan dan best een drempel zijn. Zorg als organisatie voor voldoende ondersteuning (op locatie) om medewerkers door die eerste stap te helpen.
  • Maak een feestje van de lancering
    De lancering van je nieuwe digitale werkplek mag gevierd worden. Niet alleen ter ere van het project dat je hebt afgerond, maar ook omdat het de start is van een nieuwe manier van werken binnen de organisatie. Dat wil je niet stilletjes voorbij laten gaan. Vier het groots met een feest en lekker stuk taart of stuur je medewerkers een persoonlijke presentje.
  • Evalueer regelmatig
    Hoe goed je ook je best doet, een digitale werkplek is niet direct voor iedereen. Medewerkers moeten wennen aan de nieuwe manier van werken en waar zij al hun informatie kunnen vinden. De groep die wel enthousiast aan de slag gaat merkt na een tijdje bijvoorbeeld dat ze iets missen of anders zouden doen. Neem altijd de tijd om te kijken naar wat werkt en wat beter kan. Zo zorg je ervoor dat je digitale werkplek aansluit bij de behoefte van jouw medewerkers.

Starten met een digitale werkplek

Een digitale werkplek is de enige applicatie die een zorgmedewerker nodig heeft gedurende de werkdag. Vanaf één plek hebben zij alles binnen handbereik. Denk aan collega's, informatie, documenten én alle externe programma's zoals het ECD, Planning of AFAS. Niet meer constant moeten schakelen, maar doorwerken zonder onderbreking. Zodat er meer tijd over blijft voor goede zorg verlenen. De digitale werkplek: waar voor iedere zorgmedewerker de dag begint en eindigt. Hebben jouw medewerkers ook behoefte aan meer verbinding, efficiënter werken en gestroomlijnde ICT? Wij laten alle mogelijkheden zien tijdens een gratis demonstratie.

© 2024 a&m impact