Naar inhoud

impact op externe communicatie

een doelgerichte website

Met een nieuwe website heb je een doel. Vanuit dit doel werken wij samen met jou in korte iteraties naar de perfecte responsive website toe. Iedere klant heeft specifieke wensen die wij vertalen naar de juiste features. Hierbij passen wij onze 20 jaar ervaring en vele bestaande componenten in het perfecte CMS toe. Wij ontwikkelen kwalitatief goede websites waarmee jij jouw online doelen bereikt.

Voorbeeld websites

de succesfactoren van een goede website

  • Wie zijn je doelgroepen?
    Deze vraag is relevant voor élke communicatie- en marketinguiting. Wie spreek je eigenlijk aan? Vaak is dat snel duidelijk. Voor websites – óók die van zorginstellingen – geldt dat er meerdere doelgroepen zijn. Cliënten, de naasten van cliënten, verwijzers en nieuwe medewerkers. Allemaal dienen ze te worden aangesproken door de website.
  • Richting conversie
    Als de doelgroepen en boodschap zijn vastgesteld, dient de inhoud van de website naar een duidelijk doel toe te werken. Elke bezoeker is met een doel op je website. Wil hij meer informatie? Dat kan. Maar niemand is zomaar op zoek naar informatie op de website van een zorginstelling. Elke bezoeker is daar omdat hij op zoek is naar zorg, voor zichzelf of een familielid, of wellicht omdat hij op zoek is naar een baan in de zorg. Deze motieven staan allemaal in relatie tot een concrete actie op de website. Reageren op een vacature, een contactverzoek, een inschrijving. Allemaal acties die online kunnen plaatsvinden.
  • Persoonlijk en toegankelijk
    Een goede website in de zorg kent een simpele, maar heldere navigatie die bijdraagt aan toegankelijkheid. Met een route voor elke doelgroep, waarin elke doelgroep ook met een eigen tone-of-voice wordt aangesproken. Ook een goede zoekfunctie draagt bij aan een website die voor elke doelgroep toegankelijk is. Toegankelijkheid zit hem natuurlijk niet alleen in de navigatie. Juist in de zorg heb je maken met mensen die beperkingen hebben. Het uitvergroten of voorlezen van stukken tekst is dan ook iets dat eenvoudig moet kunnen.
  • Vraaggestuurd denken
    Belangrijk is ook de mindset bij het ontwerp; waarbij vraaggestuurd gedacht moet worden in plaats van aanbodgestuurd. Niet wat je te bieden hebt is het uitgangspunt van je boodschap, maar de vragen en wensen van de doelgroep(en). Het draait uiteindelijk om het doel van je bezoeker. Die is meestal niet geïnteresseerd in een algemeen verhaal, maar wel naar specifieke informatie. Het vinden van deze specifieke informatie moet heel eenvoudig zijn.

wie gingen jou voor?













vragen of demo nodig? vul je gegevens in en we bellen je vandaag nog.

Bekijk de volledige privacyverklaring

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.