Geïnteresseerd?
Tijd voor een nieuwe zorg website? Bij a&m impact hebben we de afgelopen jaren veel websites voor zorginstellingen ontwikkeld. Bij ons ben je dan ook aan het juiste adres wanneer je op zoek bent naar een professionele, gebruiksvriendelijke en veilige website voor je zorgorganisatie.
Website voor de zorg
Als zorginstelling heb je met verschillende doelgroepen te maken. Zo zijn er in de eerste plaats je cliënten en hun verwanten, maar ook vrijwilligers en mensen die puur op zoek zijn naar kennis en daarvoor op jouw website terechtkomen. Verder heb je ook bezoekers die nog geen connectie hebben met jouw organisatie, maar daar wel naar op zoek zijn, bijvoorbeeld omdat je vacatures binnen je organisatie open hebt staan. Het is belangrijk dat je duidelijk en professioneel met al je doelgroepen communiceert. Een website is daarvoor een belangrijk middel. Bij a&m impact helpen we je graag met een zorg website.
Wij hebben de afgelopen jaren talloze websites voor zorginstellingen ontwikkeld. Hierbij kregen we allerlei vragen van organisaties, zoals "Hoe kan ik het beste de informatie weergeven voor al mijn verschillende doelgroepen?", "Moeten we de werken-bij website integreren of loskoppelen?" of "Kunnen cliënten veilig aangemeld worden?". Voor al dit soort vragen hebben we inmiddels oplossingen ontwikkeld, waarmee we de beste zorg website voor jouw instelling kunnen maken.
Soorten zorg websites
Er zijn verschillende soorten zorg websites. De algemene website, ook wel een corporate website genoemd, gaat over je hele organisatie: het zorgaanbod, locaties, contactgegevens en visie. Heb je één overkoepelende organisatie waar meerdere praktijken onder vallen dan is multisites wellicht wat voor jouw organisatie. Daarnaast zijn er websites gericht op specifiekere doelgroepen, zoals een werken-bij website voor werkzoekenden, websites voor cliënten of websites voor vrijwilligers. Voor al deze soorten websites kun je bij ons terecht.
Voorbeeld websites
Corporate website voor de zorg
Een corporate website is een algemene website, je organisatiewebsite. Wanneer wij een goede corporate website maken, gaan we hierbij uit van de volgende zaken:
- Doelgroep benadering
In de eerste plaats kijken we naar de doelgroep. Wie zijn de bezoekers van je corporate website? En kun je bepaalde doelgroepen wellicht door laten klikken naar een ander, afgeschermd, deel van de website, zodat je voor hen eigenlijk een andere website creëert? Wij zijn van mening dat je elke doelgroep individueel moet benaderen en per doelgroep een eigen tone-of-voice moet gebruiken.
- Vraaggestuurde website
Wij vinden dat je bij het ontwerpen van een website moet denken in oplossingen in plaats van producten. Jouw website moet de potentiële doelgroepen aanspreken en herkenning creëren. Dit kun je realiseren door vraaggestuurde navigatie items te gebruiken.
- Duidelijke positionering
Op de website moet direct duidelijk worden waar je als organisatie voor staat. Laat de bezoeker weten waarom diegene bijvoorbeeld zijn zorg bij jouw organisatie in moet kopen.
- Gebruiksvriendelijk en toegankelijk
Alles wat we ontwikkelen moet laagdrempelig en intuïtief, dus gebruiksvriendelijk zijn. En het moet gemakkelijk bereikbaar zijn, ook voor mensen met een beperking. Onze zorg websites bevatten dan ook altijd overzichtelijke navigatie en een goede zoekfunctie. Daarnaast zijn ze snel, veilig en is er een gebruiksvriendelijk CMS (Content Management Systeem) aan gekoppeld.
- Vindbaar
Een belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van je website, is eigen content. Investeer in goede content, dan zorgen wij voor een technisch goed geoptimaliseerde website.
WCAG 2.1 richtlijnen
Onze zorg websites bouwen we uiteraard volgens de officiële richtlijnen. Het WAI (Web Accessibility Initiative), heeft de WCAG 2.1 richtlijnen opgesteld waaraan een toegankelijke website moet voldoen. Vrijwel alle andere richtlijnen zoals o.a. drempelvrij.nl en de nieuwe Europese standaard EN 301 549 zijn daarop gebaseerd.
Artikelen en voorbeeldprojecten
- Dokter Drenthe creëert uitnodigende website voor huisartspraktijken en patiënten in de regio
- Nieuwe website Zorgverlening Het Baken focust op specifieke zorgvragen
- Zowel patiënt, zorgverlener en onderzoeker optimaal bediend op nieuwe website Alzheimercentrum Erasmus MC
- Nieuwe naam, huisstijl én website zetten kleurrijke spot op zorgorganisatie Sius
- Nieuwe huisstijl en directe koppeling met AFAS vergemakkelijkt solliciteren bij zorgverlener Markenheem
- Nieuwe websites Viattence maken focus op cliënt én werkzoekende in de zorg mogelijk
- Van 1 digitaal loket naar 4 bij de Dienst Gezondheid & Jeugd ZHZ
- De ultieme locatiepagina voor iedere zorgwebsite
- Cookies, waarom je ze met mate moet nemen én instellen
- Waarom je géén werken-bij website wil hebben als organisatie
- Een optimale zoekfunctie op je website met deze 4 tips