Met een uitgebreid klantenportfolio in de zorgsector hebben we een diepgaand inzicht in de specifieke behoeften en vereisten die inherent zijn aan deze branche. Het creëren van een effectieve website in de zorg gaat verder dan alleen esthetiek; het vereist een diepgaand begrip van de unieke dynamiek en gevoeligheden binnen de sector. Hieronder geven we een aantal tips waar je volgens ons extra aandacht aan kan besteden.
Belangrijk voor een goede website
-
Doelgroep benadering
In de eerste plaats kijken we naar de doelgroep. Wie zijn de bezoekers van je corporate website? En kun je bepaalde doelgroepen wellicht door laten klikken naar een ander, afgeschermd, deel van de website, zodat je voor hen eigenlijk een andere website creëert? Wij zijn van mening dat je elke doelgroep individueel moet benaderen en per doelgroep een eigen tone-of-voice moet gebruiken.
-
Vraaggestuurde website
Wij vinden dat je bij het ontwerpen van een website moet denken in oplossingen in plaats van producten. Jouw website moet de potentiële doelgroepen aanspreken en herkenning creëren. Dit kun je realiseren door vraaggestuurde navigatie items te gebruiken.
-
Duidelijke positionering
Op de website moet direct duidelijk worden waar je als organisatie voor staat. Laat de bezoeker weten waarom diegene bijvoorbeeld zijn zorg bij jouw organisatie in moet kopen.
-
Gebruiksvriendelijk en toegankelijk
Alles wat we ontwikkelen moet laagdrempelig en intuïtief, dus gebruiksvriendelijk zijn. En het moet gemakkelijk bereikbaar zijn, ook voor mensen met een beperking. Onze zorg websites bevatten dan ook altijd overzichtelijke navigatie en een goede zoekfunctie. Daarnaast zijn ze snel, veilig en is er een gebruiksvriendelijk CMS (Content Management Systeem) aan gekoppeld.
-
Vindbaar
Een belangrijk onderdeel van de vindbaarheid van je website, is eigen content. Investeer in goede content, dan zorgen wij voor een technisch goed geoptimaliseerde website.