Naar inhoud

Succesvolle eerste editie kennisdag digitale communicatie in de zorg

Op dinsdagmiddag 19 november was het zover. We organiseerden onze eerste kennisdag digitale communicatie in de zorg, wat een groot succes was middenin Burgers' Zoo. Ruim 100 zorgprofessionals ontmoetten elkaar en konden op een informele manier kennis met elkaar delen. Tijdens verschillende subsessies werd kennis opgehaald waar je de volgende dag meteen mee aan de slag kan. De middag werd afgesloten met een informeel diner.

Aftermovie

Wil je bekijken hoe succesvol onze eerste kennisdag digitale communicatie in de zorg was? SMASH Visual Media bracht het in beeld en maakte deze toffe aftermovie. We gaan ervoor om er volgend jaar weer zo'n succes van te maken en om hier een jaarlijks terugkerend evenement van te maken. Lees hieronder hoe de dag in elkaar stak.


Hoogleraar Communicatie Lidwien van de Wijngaert

De eerste plenaire bijeenkomst startte met hoogleraar Communicatie Lidwien van de Wijngaert. Tom Dellepoort heette iedereen welkom en stelde een deel van het aanwezige team van a&m impact voor en gaf vervolgens het woord aan Lidwien van de Wijngaert. Lidwien bracht inzichten met haar mee over de positie in je netwerk. Wat is belangrijk binnen die positie? Wat betekent dit? Ldiwien presenteerde daarnaast de Mentimeter om al je leermomenten van deze middag te delen met anderen. Aan het einde van de middag gaf ze hiervan een samenvatting.

Subsessies

Verschillende subsessies volgden in drie rondes, met de nodige pauzes tussendoor om te netwerken. Zo kwam Jeugdformaat spreken over het succes van de inzet van community coaches en het gebruik van vlogs om meer gebruikers te activeren op Startformaat, het sociaal intranet van deze organisatie. Hier hebben we onlangs ook dit artikel over geschreven. Ook gaf Siza vele tips en tricks weg over hun aanpak van design thinking, hoe stel je de eindgebruiker centraal? En wat betekent dit voor het management?

Contentspecialist Christiaan Lustig gaf boeiende ins&outs over contentstrategie, o.a. over hoe ruim je je sociaal intranet op? Marketingbureau Achterhoek Performance Center doorliep de website van Klimmendaal als casus om te meten hoe effectief je online bent en gaf tips mee naar huis.

Verder waren er sessies over hoe je ICT en Communicatie kunt laten samenwerken door IT-value, kwam het Ministerie van Binnenlandse Zaken spreken over digitoegankelijke websites voor mensen met een beperking. Tevens kwam Nieuwe Wending spreken over een breinproof intranet. Hoe kan je het beste omgaan met weerstand bij veranderingen? Daarnaast vertelde Buro de Wisselstroom meer over wat digitale cliëntcommunicatie is en wat het inhoudt.

We kijken terug op een geslaagde dag. Graag zien we je volgend jaar op onze kennisdag, maar uiteraard zien we je graag eerder!

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.