Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Een passende digitale werkplek voor de VVT

Het zorglandschap is steeds verder aan het digitaliseren en langzaam beginnen alle sectoren daar ook de voordelen van te ondervinden. Met de recente veranderingen van Microsoft betreffende hun non-profit voorwaarden wordt het voor bepaalde zorgsectoren ook aantrekkelijker gemaakt om te digitaliseren, zo ook voor de VVT. Zorgsectoren die voldoen aan deze non-profit voorwaarden krijgen namelijk hoge korting op MS365 en Office licenties. Een (nieuwe) digitale werkplek wordt daardoor alleen nog maar toegankelijker. Want wie wil nou niet op één centrale plek op de hoogte blijven van de status van cliënten, contact hebben met collega’s en informatie direct kunnen bereiken? Benieuwd wat wij daarin kunnen betekenen voor jouw organisatie? We vertellen het je graag!

De doelgroep binnen de VVT

De Verpleeg- en Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT) biedt ondersteuning aan mensen op hogere leeftijd. Cliënten kunnen last hebben van fysieke klachten of juist mentaal wat problemen ervaren. De zorg die vanuit de VVT geboden wordt, is dan ook heel divers. De laatste jaren is de hulpvraag en behoefte van de cliënt steeds belangrijker geworden in het soort zorg dat wordt aangeboden. De VVT kan hulp inschakelen die passend is bij de cliënt in kwestie. Zo zijn er ouderen die af en toe naar de dagbesteding gaan, bewoners van een verpleeghuis en zorgbehoevenden die worden ondersteund door de thuiszorg of door mantelzorgers. Door deze verscheidenheid aan hulpvragen, wordt zorg op verschillende locaties en vanuit verschillende instanties verzorgd. Noodzaak is dan ook om al deze facetten van de sector samen te brengen voor de ouderen én voor de zorgmedewerker.

De meerwaarde van een digitale werkplek voor de VVT

Net als voor alle zorgsectoren is het ook voor de VVT-sector van belang te kijken naar digitale communicatiemogelijkheden om de zorg toekomstbestendig te maken. Een digitale werkplek biedt hierin de meest complete oplossing. Het brengt medewerkers samen op één centrale plek waar informatie, collega’s en documenten gevonden kunnen worden. Juist in een sector waar je naast zorg op locatie ook veel te maken hebt met thuiszorg en mantelzorgers is die verbinding heel belangrijk. Samen met jouw organisatie brengen wij in kaart wat er belangrijk is voor de zorgmedewerkers en welke processen geoptimaliseerd kunnen worden. Op basis daarvan gaan wij aan de slag met een digitale werkplek op maat.

Koppelen met externe applicaties o.a. Microsoft 365

Zorginstellingen maken vaak gebruik van verschillende systemen om al het werk te verrichten. Ook daar biedt een digitale werkplek oplossing voor! Wij integreren gemakkelijk externe applicaties op het sociaal intranet. Met meer dan 20 VVT-organisatie in ons klantportfolio hebben wij ervaring met de systemen waar in deze sector mee wordt gewerkt. Zo koppelen wij eenvoudig met o.a. ONS, Care4, InPlanning en AFAS. Zo kunnen zorgmedewerkers vanaf één plek de cliëntdossiers vullen, de planning inzien en hr-gegevens opvragen.

Daarnaast integreren wij alle applicaties van Microsoft 365 en Office op het sociaal intranet. Sinds 1 juli 2021 is het dankzij de nieuwe non-profit voorwaarden van Microsoft ook voor VVT-organisaties mogelijk de licenties voor deze applicaties tegen een gereduceerd bedrag aan te schaffen. Microsoft biedt een herkenbaar systeem voor zorgmedewerkers daardoor zullen zij het sneller accepteren én is het soepel in gebruik. Het integreert applicaties in één systeem waardoor je nog efficiënter kan werken, medewerkers hoeven niet te schakelen tussen verschillende systemen. Ook maakt Office 365 samenwerken eenvoudiger: je deelt gemakkelijk een bestand en kan daar tegelijkertijd in werken. Doordat alles altijd up-to-date en gesynchroniseerd is in de cloud, kunnen medewerkers onafhankelijk van tijd én locatie blijven werken. Dat sluit natuurlijk goed aan bij de gebruiksvriendelijke communicatieoplossingen die wij creëren.

Ook wat voor jouw organisatie?

Bij a&m impact focussen we ons op de zorgsector. Wij geloven namelijk dat digitale communicatieoplossingen er uiteindelijk voor zorgen dat er meer tijd voor de zorgverlening overblijft. Met 25 jaar ervaring en meer dan 200 zorginstellingen als klant, weten we wat er in de zorg speelt en waar zorgmedewerkers tegenaan lopen. Zo hebben wij bij onder andere De Zorggroep, AxionContinu en Careaz al een sociaal intranet gelanceerd. Dé gebruiksvriendelijke schil om de digitale werkplek waardoor medewerkers maar één keer hoeven in te loggen om alles te kunnen vinden wat zij nodig hebben tijdens hun werkdag.

Wij houden regelmatig gebruikersinterviews met medewerkers om behoeften, werkzaamheden, processen en daarnaast ook wet- en regelgeving te begrijpen. Hieruit ontstaan vaak nieuwe ideeën, waarmee we ons sociaal intranet én onze andere online communicatieoplossingen telkens kunnen blijven verbeteren. Weten hoe een digitale werkplek jouw organisatie kan helpen richting de toekomst?

Om deze content te tonen moeten we cookies plaatsen. of bekijk het op www.youtube.com/embed/ipI688esMfA

© 2024 a&m impact