Naar inhoud

Het meten van het gedrag van je websitebezoekers geeft een goed beeld van jouw doelgroep. Deze waardevolle informatie kun je gebruiken om jouw online merkstrategie zo goed mogelijk af te stemmen op de doelgroep. Wij doken in de statistieken van een aantal van onze klanten en geven je enkele inzichten en tips.

Zoekgedrag websites van zorgorganisaties

Steeds meer websitebezoek is via mobiele devices. Een niet geheel verrassend advies is dan ook: zorg ervoor dat je website super gebruiksvriendelijk is op mobiel. Op je website zoekt men voornamelijk naar vacatures en stages. Misschien kan een ‘Werken bij’-website hier een goede oplossing bieden. Veel van je potentiële medewerkers oriënteren zich online, waardoor een kwalitatief goede werken-bij website een must have is. Tevens wordt er veel gezocht naar de (diverse) locaties van de zorgorganisatie, dagbesteding en inloggen. Daarnaast zien we dat websitebezoekers in de afgelopen maanden veel informatie zoeken over het coronavirus. Bij al deze pagina’s is het belangrijk ze meer naar voren te laten komen op je website.

Wil je beter en gerichter met je (externe) doelgroepen communiceren? De populairste dag voor een websitebezoek is maandagmiddag. Pas de timing van het posten van het artikel en het promoten hiervan op aan. Wij vinden dat je elke doelgroep individueel moet benaderen en per doelgroep een eigen tone- of-voice moet gebruiken. Zorg er dus in ieder geval voor dat de content op het goede moment klaar staat voor de beoogde doelgroep.

Hoe zit het bij de ‘Werken bij’-websites?
Wanneer je een vacature plaatst wil je natuurlijk dat je zoveel mogelijk mensen bereikt. Naast het inzetten van de juiste kanalen, een aansprekende functienaam, een pakkende titel met de juiste trefwoorden, is de timing van plaatsing heel belangrijk. Vanuit onze statistieken valt te herleiden dat men vooral zoekt naar vacatures in de avond of vroeg in de ochtend. De dinsdag is daarbij het populairst. Speel hierop dus in als je een vacature gaat plaatsen. Ook hierbij bezoeken de meeste mensen jouw website via de mobiel. Houdt werkzoekenden geïnteresseerd in je organisatie door het solliciteren en het navigeren binnen je ‘werken bij’-website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.


Zoekgedrag websites van zorgorganisaties

Interactie verhogende tips

Wil je de gemiddelde sessieduur en het aantal pagina’s per sessie verhogen? Gebruik dan deze vier gemakkelijke tips om dit te verbeteren:

  1. Plaats linkjes in de tekst naar relevantie artikelen/pagina’s binnen de website
  2. Voeg actieknoppen toe
  3. Laat relevantie informatie zien (Bezoekers bekeken ook, relevante blogs etc.)
  4. Maak gebruik van video

Door onze jarenlange focus op zorg hebben we met a&m impact inmiddels veel praktische, hands-on ervaring opgedaan. Deze kennis en ervaring delen wij graag. Dus mocht je een vraag hebben of eens willen sparren over de mogelijkheden om interactie en betrokkenheid te verhogen. Schroom dan niet om contact op te nemen. Wij helpen je graag op weg!

Vragen? we beantwoorden deze graag

Bekijk de volledige privacyverklaring

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.