Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Vernieuwing website MEE woonwinkel

Een fijn huis of geschikte woonvoorziening zoeken, is als je een beperking hebt niet eenvoudig. Want hoe vind je nu écht iets dat bij je past en ook nog in de buurt? MEE haakte 12,5 jaar geleden al op die vraag in door een online woonwinkel te lanceren. Anno 2019 was deze wel aan modernisering toe, vandaar dat a&m impact deze grondig onder handen nam.

Lidia Korenblik is content manager van de MEE woonwinkel en vertelt over de aanleiding tot vernieuwing. ‘Onze online woonwinkel bestaat al zo’n 12,5 jaar. Afgelopen tijd merkten we dat de site toch wat verouderd raakte. Zo kon je hem niet goed op je telefoon benaderen en we waren ook wel toe aan frissere uitstraling. Daarom hebben we a&m impact gevraagd om eens met ons mee te denken.’

Het bleef niet alleen bij meedenken, a&m impact zorgde voor een compleet nieuw en responsive ontwerp. Ook aan de achterkant ging het CMS op de schop. Aan het principe van de site werd niet zo heel veel veranderd: de MEE woonwinkel publiceert een actueel aanbod met beschikbare woonvoorzieningen en ouderinitiatieven door het hele land. Door ze via 1 ingang aan te bieden, hoef je als woningzoeker niet allerlei afzonderlijke aanbieders af.

Flink moderniseren

Lidia: ‘We werken met meer dan 150 aanbieders die vanuit het nieuwe CMS zelf de gegevens van hun voorzieningen kunnen beheren. De opzet van dat CMS heeft a&m impact helemaal opnieuw ingericht. Zo hebben we samen kritisch gekeken naar het aantal invulvelden dat de beheerders bij aanmelding door moeten. Dat proces is daardoor gebruiksvriendelijker en verloopt een stuk sneller en efficiënter.’

Conversie

‘Vervolgens zette a&m impact alle beschikbare data over naar de nieuwe site. Toen dat klaar was verzochten we de organisaties om hun gegevens na te kijken en zo nodig te updaten. Fijn is dat we van hen meteen feedback kregen dat het systeem nu veel duidelijker is. Alles is makkelijker te vinden en een stuk gebruiksvriendelijker.’

Eenvoudiger een woning zoeken

‘Ook voor iedereen die woningen zoekt, is het zoekscherm vereenvoudigd. Zo werd een zoekveld als ‘leeftijd’ bewust weggelaten. Door op zo’n gegeven te filteren, bleef er voorheen meestal maar een beperkte keuze aan woningen en voorzieningen over. Terwijl er vaak toch geschikte woonoplossingen zijn te vinden als je met de organisatie in gesprek gaat. Nu laat het veel meer mogelijkheden zien, wat de kans op een match vergroot.’

Persoonlijk alert

‘Erg handig is ook dat mensen een persoonlijk alert Blijf op de hoogte kunnen instellen. Als iemand een keer heeft gezocht, maar niets passends heeft gevonden, dan kan hij of zij op basis van het ingestelde filter een e-mail alert krijgen. Komt er dan een nieuwe woning die aan die wensen voldoet, dan krijgt diegene een bericht met een link naar die locatie zodat er direct gereageerd kan worden. Op die manier blijven de bezoekers op de hoogte van het nieuwe aanbod op onze website’

Snelle reacties

‘Zo’n alert-feature is bovendien erg effectief om mensen regelmatig naar je site te laten terugkomen. Onze klanten zijn erbij gebaat én de aanbieders. Zo heb ik al een paar keer een persoonlijke reactie gekregen van organisaties die zeggen; ‘goh ik heb de locatie net op de website gezet en ik heb nu al reacties van klanten die geïnteresseerd zijn’. Dus het werkt.’

Responsive site

‘Het feit dat de site nu ook helemaal responsive is, blijkt ook sterk bij te dragen aan die verhoogde interactie. We hebben veel consulenten in wijkteams zitten of bij gemeenten. En die nemen niet altijd hun laptop mee. Nu kunnen ze via hun smartphone direct nagaan wat er aan woningen of voorzieningen voor iemand voorhanden is en dat meteen laten zien. Je hebt via de responsive module precies dezelfde mogelijkheden als via de reguliere website, dus als je als klant of ondersteuner onderweg iets wilt regelen, dan kan dat.’

Altijd overzicht

‘De nieuwe site is dan ook een mooi cadeau voor onze jubilerende MEE woonwinkel. Niet alleen onze klanten en deelnemende organisaties zijn er blij mee, wijzelf ook, want ook aan het beheer zijn we minder tijd kwijt. Veel data wordt namelijk automatisch geordend, dus we houden heel makkelijk overzicht. Overigens zaten er nog een paar kinderziektes in het systeem, maar die werden door a&m impact snel opgepakt.’

Net collega’s

‘De vernieuwing van de website en de samenwerking bevalt MEE zo goed dat a&m impact ook is gevraagd voor de update van de MEE werkwinkel. a&m impact is een niet al te groot bedrijf en daardoor vinden we de samenwerking gewoon prettig. De lijnen zijn kort, dat is veel minder log en tijdrovend dan met grote organisaties. Ik zie ze dan ook meer als directe collega’s, dan als aparte organisatie. Ze denken goed mee en bespreken alle mogelijkheden altijd helder en duidelijk. Het is gewoon heel fijn dat we op zo’n team kunnen bouwen.’

​Meer informatie

Ook toe aan een vernieuwde website of meer weten over de webprojecten bij MEE? Neem contact op met Tom Dellepoort via t.dellepoort@am-impact of 0314-368160. We kunnen dan ook meer vertellen over de technische specificaties van deze site.

Heeft u woonaanbod voor mensen met een beperking of ambulant woonaanbod, die op de MEE woonwinkel ontbreekt? Neem dan gerust eens contact op met Lidia (l.korenblik@demeentgroep.nl) om de mogelijkheden te bespreken.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2025 a&m impact