MEE merkte dat het aanbod van passende woonlocaties en begeleide arbeidsplaatsen niet alleen toenam, maar ook erg versnipperd was. Ze wilden hier één overzichtelijk loket voor creëren.
Lidia Korenblik, content manager bij MEE: 'We hadden al een website waar aanbieders op dit gebied advertenties konden plaatsen. Maar dat liep niet goed; ondanks een uitgebreide sociale kaart was het lastig om te zoeken en de resultaten gaven niet direct een duidelijk beeld van wat je kon verwachten. Dat moest echt beter en vooral meer vanuit de cliënt gedacht. Want deze moet, als het kan, zelf kunnen zoeken en - dat is het belangrijkst- ook zelf enthousiast kunnen worden.'
a&m impact legde MEE voor om de oplossing te zoeken in twee aparte websites die worden aangestuurd door een overkoepelend systeem; een multi-sitemanager principe. Tom Dellepoort, Managing Partner van a&m impact: 'Omdat de vraag naar woonlocaties en de vraag naar werk echt anders zijn hebben we voorgesteld de MEE werkwinkel en de MEE woonwinkel apart van elkaar te presenteren; zo is het voor de cliënten én aanbieders het duidelijkst. Maar achter de schermen gaat het om één systeem waarin de sitemanager beide websites eenvoudig kan beheren, gebruikers kan aanmaken en rechten kan toekennen. En dat biedt veel gemak.'

Lidia: 'Verder hebben we met a&m impact vooral gekeken hoe de websites zo duidelijk en functioneel mogelijk konden worden ingericht. Je hebt toch te maken met een brede, diverse doelgroep, en ze moeten allemaal goed zelfstandig of onder begeleiding hun weg kunnen vinden. Beide sites bevatten dus ook verschillende handige knoppen en functies om de leesbaarheid aan te passen. Ook kan nu veel eenvoudiger contact gelegd worden tussen klant en aanbieder.
Daarnaast heb ik tijdens de ontwikkeling veel waardevolle input gekregen vanuit de aanbieders. Ook nu komen er nog suggesties voor aanpassingen binnen. Ik vraag er ook bewust om, omdat we wel willen doorontwikkelen, zeker nu de bezoekersaantallen groter worden. Zij ervaren het in de praktijk en alleen op die manier kunnen we de website uitbouwen tot een product dat perfect aansluit bij de vraag en nieuwe ontwikkelingen. Samen met a&m impact bekijken we vervolgens welke oplossingen we kunnen doorvoeren.'

'Dat de advertenties flink zijn verbeterd vind ik de grootste winst. Zowel in het aanbod van werk als woonlocaties krijgt de cliënt door foto's en vooral video's een veel beter beeld van de sfeer en de mogelijkheden. Zo kan je bij verschillende woonlocaties direct een virtuele rondleiding maken door het huis of langs de werkplaats, en komen ook bewoners zelf aan het woord. En dat zegt veel meer dan tekst. Wordt er nieuw aanbod geplaatst, dan krijgen de cliënten ook direct een alert. Zo houd je ze betrokken bij de site.'
Alle verbeteringen zijn ook aanbieders opgevallen. Moest MEE voorheen nog op actief op zoek gaan naar aanbiedende partijen, nu melden ze zich spontaan aan. 'We streven er ook naar om met beide sites hét centrale zoekorgaan te worden op het gebied van aangepast werk en wonen', aldus Lidia.

Lidia is blij met a&m als sparringpartner tijdens het project: 'De programmeurs dachten vanaf de start goed met ons mee en konden zich prima in de doelgroep verplaatsen. In dit soort projecten moet je ook vanuit verschillende oogpunten kijken; we hadden dus intensief contact en a&m impact was in staat snel en op positieve wijze tussen alles te schakelen. Ik kijk dan ook uit naar de volgende stap waarin we gaan kijken hoe we portfolio's en cv's van cliënten in de werkwinkel kunnen aanbieden, zodat we vraag en aanbod nog beter op elkaar kunnen laten aansluiten.'
Nieuwsgierig geworden naar wat a&m impact voor uw organisatie kan betekenen?

- Efficiëntere communicatie
- Gebruiksvriendelijk en intuïtief