Op donderdag 2 november is het zover: de jubileumeditie van Het Nationaal Intranetsymposium. Ook deze editie zijn wij weer van de partij, samen met GGZ-instelling Mondriaan. Tijdens onze sessie vertellen zij meer over de inzet van het sociaal intranet om de onboarding te verbeteren. Welke stappen zijn belangrijk? Hoe vertaal je dat naar een digitale omgeving? En welke afdelingen moet je daarbij betrekken? Mondriaan zet alles in om nieuwe medewerkers een warm welkom te geven.
Zorginstelling Mondriaan biedt geestelijke gezondheidszorg, preventie en verslavingszorg voor kinderen, volwassenen en ouderen en forensische psychiatrie. Dat doen zij met 2700 medewerkers op 37 locaties in Zuid-Limburg. Als organisatie onderscheiden zij zich doordat zij, als meerzijdig ggz-specialist, in de gehele keten betrokken zijn bij patiënten en cliënten. Door met de juiste partijen samen te werken kunnen zij de beste zorg bieden.

Tijdens Hét Nationaal Intranetsymposium worden de laatste ontwikkelingen op het gebied van sociaal intranet, digitale werkplek en hybride werken besproken. Organisaties vanuit diverse branches nemen je mee in hun platforms, processen en werkwijzen. Deze editie hebben wij onze klant Mondriaan gevraagd om meer te vertellen over de inrichting van de onboarding op het sociaal intranet. Met 250 nieuwe medewerkers in 2023 is een fijne onboarding cruciaal voor het binnenhalen en behouden van medewerkers. In plaats van alles via losse formulieren en berichten te regelen, is alle informatie nu op een centrale plek te vinden. Daardoor is er naast noodzakelijke taken ook ruimte voor leuke elementen. Maar hoe pak je dat aan? Mandy Sijstermans-Mulder vertelt je alles over het proces en de stappen die ze hebben doorlopen én laat je zien hoe Mondriaan de onboarding heeft ingericht.
Wil jij ook weten hoe je de onboarding van nieuwe medewerkers naar een hoger niveau kan brengen met het sociaal intranet? Kom dan zeker naar het Nationaal Intranetsymposium op 2 november, op locatie bij het Postillion Hotel te Bunnik, en sluit aan bij onze sessie. Een kaartje bemachtigen kan via de website van Communicatiebureau De Walvis, organisator van het event.