Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Kennisdag 2025: wat een feest!

Het is weer mei en je weet wat dat betekent: de Kennisdag digitale communicatie in de zorg. Alweer voor de vijfde keer mochten wij inmiddels 300 deelnemers verwelkomen en hen onderdompelen in IT-, HR- en communicatiekwesties. En natuurlijk om die knappe koppen van a&m impact weer eens in het echt te zien. Het resultaat: een informatief, inspirerend én bovenal heel gezellige middag.

Vroeg van start

Na vijf edities kunnen we gerust zeggen dat we het aardig goed in de vingers hebben. Dus toen de eerste gasten zich al voor 12.00 uur meldden, stonden wij klaar met naamkaartjes, plattegronden, boekjes en broodjes om iedereen warm te ontvangen. Het geluidsniveau steeg langzaam maar zeker — een goed teken, want daar doen we het voor: mensen uit de zorg met elkaar in contact brengen. We hadden er zin in!

Onze jubileumeditie

Ieder jaar willen we onze kennisdag nóg iets beter maken dan het jaar daarvoor. Voor deze jubileumeditie was dat niet anders. Voor de vijfde keer mochten we onze klanten ontvangen in de kennisjungle van Burgers’ Zoo, Arnhem. En bij een jubileumeditie horen ook jubilarissen: maar liefst zes deelnemers/sprekers zijn er ieder jaar bij geweest. Tijdens de opening en met een Golden Seat in iedere sessie werden ze de hele dag in het zonnetje gezet.

De dag werd, net als vorig jaar, aan elkaar gepraat door Dagvoorzitter Sjoerd Weikamp. Samen met onze eigen Operationeel Directeur Tom (en Arno, op film) introduceerde hij het thema van vandaag: vlekken. Van de vieze vlek op Toms blouse tot de blinde vlek, de olievlek en zelfs zelfbevlekking — we hebben het thema er overal in gefietst. Niet dat dat helemaal vlekkeloos ging, maar dat was precies de bedoeling. Perfect hoeft niet, maar we kunnen wél leren van elkaars kennis, ervaring én fouten.

Op naar de sessies

Tijd dus om richting de verschillende ruimtes te gaan voor de sessies. Een deel van de aanwezigen bleef lekker zitten in het Auditorium om te luisteren naar het verhaal van Marlies, Marieke en Claudia over de livegang van Catharina Connect — het sociale intranet van het Catharina Ziekenhuis. De rest verspreidde zich over de lodges met uitzicht op de dierentuin. Christiaan W. Lustig gaf daar een workshop over Cardsorting en Tree Testing, terwijl Myriam en Dafne vertelden over Digitale Dagbesteding bij Cordaan. In iedere ronde was er ook een Q&A-sessie door onze eigen Kim en Maikel, over de laatste ontwikkelingen bij a&m impact.

Na deze eerste ronde sessies was het tijd voor een korte pauze met wat fruit, een zonnetje en een praatje met andere deelnemers. Normaal gesproken gonst het Safari Meeting Centre van het geluid, maar vandaag waaierde iedereen uit naar het terras. Daar werd volop nagepraat over de sessies en werden ideeën uitgewisseld. Iedereen werkt tenslotte in dezelfde sector, dus er was genoeg gemeenschappelijk.

Een klein beetje met tegenzin haalden we de deelnemers uit de zon terug de zaal in — maar met een goede reden: de volgende sessies dienden zich aan. In de grote zaal vertelden Joost en Vera over de multichanneloplossing van Philadelphia. Steven van Olifant Media dook dieper in op recruitment marketing in de zorg, en Peter van Evolve nam iedereen mee in het continue adoptieproces van het intranet.

In de laatste ronde trok zo’n tweederde van de deelnemers naar het Auditorium, waar Aïmane van Xpedite hen meenam in de wondere wereld van AI. In de lodges vertelden Diana van Cardia over hun websitetraject en Jan en Hans van het Rode Kruis over het selectietraject voor een IT-leverancier.

Samen afsluiten

Met al die kennis op zak was het tijd om nog één keer samen terug te keren naar het Auditorium. Sjoerd, zoals we hem kennen, had stiekem bij alle sessies even meegekeken en wist telkens precies het juiste moment eruit te pikken. Het resultaat: een prachtige compilatie van de dag. Zijn observaties werkten heel goed op de lachspieren. Uiteraard moest ook worden getest of alle opgedane kennis was blijven hangen. Aan de hand van een tiental vragen — én een klein beetje vitaliteit — kreeg Sjoerd de hele zaal in beweging. Wie als eerste ging zitten, kreeg de troostprijs; degene die het juiste antwoord wist te raden, ging naar huis met een mooi wensboompje (in het kader van tree testing, zullen we maar zeggen 😉).

Samen een hapje eten

Voor een aantal deelnemers was de dag op dit punt al geslaagd. Met een good bye tasje in de hand — om de soms lange rit naar huis wat aangenamer te maken — én genoeg nieuwe kennis om morgen direct mee aan de slag te gaan, trokken zij huiswaarts. Voor de rest was het tijd om aan te sluiten bij het diner. De bordjes werden goed gevuld en vervolgens kon er een plekje te zoeken. Binnen in het Safari Meeting Centre, maar vooral buiten op het terras. In de zon, met uitzicht op de olifanten en giraffes en meer dan genoeg gezelschap de dag doorspreken, inzichten uitwisselen en gewoon even gezellig kletsen. Hoezo bedoel je de perfecte afsluiter van deze dag?

Nog even nagenieten

Voor je het weet is het alweer 20.00 uur en wordt het tijd om richting huis te gaan. Met pijn in ons hart, want het was weer een feestje om op deze zonovergoten dag al onze klanten te mogen ontvangen. Gelukkig hebben we genoeg beeldmateriaal geschoten zodat we nog even kunnen nagenieten. Of als je er niet bij was, kijk dan vooral voor een sfeerimpressie.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2025 a&m impact