Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Het sociaal intranet van de… ICT-medewerker

Hoe simpeler én veiliger alles is geregeld via het sociaal intranet, hoe makkelijker het werk voor de zorgmedewerker wordt. Voor de ICT-er binnen de zorgorganisatie is dat ook heel fijn, want het maakt het werk een stuk soepeler. Maar wat zijn nou dé elementen van het sociaal intranet die het werk van deze specifieke functiegroep nog efficiënter maakt? In onze serie ‘het sociaal intranet van…’ duiken wij dieper in op die vraag. Vandaag kijken we naar de behoefte van de ICT-medewerker.

welke voordelen heeft de ict-medewerker van het sociaal intranet?

Ieder digitaal middel dat een organisatie gebruikt moet worden ondersteund door een ICT-medewerker. Hij zorgt ervoor dat alles werkt én blijft werken, voert updates uit en houdt de data die wordt gedeeld veilig. Doordat het sociaal intranet alle elementen van digitaal (samen)werken op één plek verzameld, is de rol van een ICT-medewerker nog belangrijker geworden. Maar op sommige vlakken ook wel makkelijker. Nou denk je vast, bewijs het maar. Is goed, gaan we doen! De voordelen van het sociaal intranet voor een ICT-medewerker zijn:

  • Data altijd veilig
    Het sociaal intranet is de veiligste plek om informatie te delen. Iedere gebruiker heeft genoeg aan één identiteit en wachtwoord met Single Sign-On. Door in te loggen met multi-factorauthenticatie wordt de kans om voor een veiligheidslek een stuk kleiner. Ook als externe partijen toegang krijgen tot het sociaal intranet, kun je per onderdeel aan- of uitzetten wie toegang heeft tot welke informatie en functionaliteiten. Wat dat betekent voor de ICT-medewerker? Minder kans op datalekken en daardoor minder opruimwerk achteraf.
  • Alle applicaties onder één dak
    Eén applicatie om ál je applicaties te benaderen, dat klinkt als de droom toch? Met de digitale werkplek wordt die droom werkelijkheid. Doordat applicatie vanuit het intranet geopend worden, weet je ook zeker dat de verbinding veilig is. En met Single Sign-On hoeven medewerkers niet eens extra in te loggen om de juiste applicatie te bereiken. Tijdbesparend voor medewerkers en voor jou als ICT-medewerker, want het scheelt een heleboel vragen over o.a. vergeten wachtwoorden. Zijn de applicaties gekoppeld in de Cloud (SaaS), dan zijn ze ook razendsnel up-to-date!
  • Gegevens uit externe applicaties zo op het intranet
    Niet alleen het bereiken van applicaties kan vergemakkelijkt worden op het sociaal intranet, ook de synchronisatie vanuit externe applicaties maakt het werk steeds efficiënter. Denk bijvoorbeeld aan gegevens vanuit de Active Directory van AFAS of bestanden en Teams groepen uit Microsoft 365. Het intranet koppelt gemakkelijk met deze applicaties zodat de gegevens uitgelezen kunnen worden op het sociaal intranet. Dit geautomatiseerde werken levert niet alleen heel veel tijd op, maar het vermindert ook de kans op fouten. Immers je hoeft slechts één keer de gegevens correct in te voeren, daarna neemt het intranet ze eenvoudig over.
  • Grip op de informatiestromen
    Het sociaal intranet geeft beheerders en ICT-medewerkers meer grip op de informatiestromen in de organisatie. Ze bepalen wie welke informatie te zien krijgt, zodat mensen alleen dié informatie ontvangen die relevant is voor hen. Dit bespaart tijd en verhoogt de productiviteit. Ook is gemakkelijk te zien welke medewerker wat heeft geplaatst en wanneer. De kans op fouten zoals dubbele bestanden of het gebruik van verouderde versies, is daardoor uiterst gering. Voor de ICT’er een stuk minder werk om op te lossen.
  • Incident- en onderhoudsmeldingen op één plek
    Het programma werkt niet, de computer op locatie X is stuk, inloggen lukt niet meer; zo maar een greep uit de meldingen van medewerkers. Door de integratie van een ticketsysteem, bijvoorbeeld TOPdesk of Zendesk, op het sociaal intranet, kun je alle meldingen op één plek verzamelen. En hoe fijn is het dat het sociaal intranet je eraan helpt herinneren dat er een onderhoudsbeurt aan zit te komen? Zo heb je in een overzicht wat er gedaan moet worden en kun je daar ook acties aan hangen. Niet meer eindeloze vragen, maar direct kunnen handelen. Probleem opgelost? Afvinken maar!
Deze voordelen zelf ervaren?

Dat het sociaal intranet iedere functiegroep voordelen biedt weten wij als geen ander. Met meer dan 25 jaar ervaring in de zorg en 200+ zorgorganisaties in ons portfolio, zien wij dat regelmatig terug in het gebruik van het sociaal intranet. Wil jij die voordelen nou ook zelf ervaren? Wij kunnen je er alles over vertellen én laten zien tijdens een vrijblijvende demo. Neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2024 a&m impact