Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Het sociaal intranet van… de HR-medewerker

Het sociaal intranet is bedoeld voor de hele organisatie, maar echt niet iedere functiegroep gebruikt het op dezelfde manier. Niet zo gek ook natuurlijk, een zorgmedewerker die op de vloer staat heeft niet hetzelfde nodig als een medewerker die veel tijd op kantoor spendeert. Maar wat hebben deze verschillende functiegroepen dan wel nodig? In deze serie ‘het sociaal intranet van…’ duiken wij dieper in op die vraag. Vandaag kijken we naar de HR-medewerker.

welke voordelen biedt het sociaal intranet de hr-medewerker?

Hoe kunnen nieuwe medewerkers het beste worden begeleid? Zijn alle benodigde formulieren correct ingevuld? Waar kan ik het beste de informatie over salarisstroken of declaraties indienen delen? Allemaal vragen waar een HR-medewerker mee te maken kan hebben. Het sociaal intranet kan daarbij de oplossing zijn voor. Hoe? Wij vertellen het je graag!

  • Ondersteun je medewerkers
    Hé wat leuk, een nieuwe medewerker komt bij de organisatie werken! Tijd voor jou als HR-medewerker om hen direct een warm welkom te geven. Niet alleen met een leuke entree, maar ook voor het regelen van praktische zaken. Hoe sneller iemand op weg is geholpen binnen de organisatie, hoe sneller zij zich thuis zullen voelen. Met de pre- en onboardingmodule verzamel je eenvoudig benodigde informatie zoals officiële documenten en laat je nieuwe medewerkers daarnaast laagdrempelig kennismaken met de organisatie. Doordat zij stappen moeten afvinken, weet jij precies waar de medewerker is en wat er nog geregeld moet worden. Zo kun je makkelijk bijspringen als er hulp nodig is. Maar ook na die eerste periode is een HR-medewerker belangrijk voor de binding van medewerkers met de organisatie. Het sociaal intranet biedt ondersteuning bij alle stappen in de medewerkersreis.
  • Kom hier met al dat papier
    Het intranet is net Holle Bolle Gijs uit de Efteling, papier hier! Gulzig neemt het alle papieren versies in zich op, maar in plaats van deze informatie te verfrommelen, maakt het sociaal intranet er een digitale variant voor. Een geschenk voor de HR-medewerker die vaak met veel formulieren, documenten en procedures te maken heeft. Alle informatie wordt op het intranet op één centrale plek bewaard waar je er gemakkelijk toegang tot hebt, die altijd up-to-date is én waar je ook nog eens makkelijk doorheen kan zoeken. Verder kun je met digitale formulieren direct informatie bij de medewerker opvragen en koppelen aan hun dossier. Hoezo efficiënt?
  • Verzamel al die vragen
    Waar vind je informatie over reiskostenvergoeding? Hoe vraag je verlof aan? Medewerkers die op zoek zijn naar informatie die niet met hun dagelijkse werk te maken hebben, kloppen vaak bij de HR-medewerker aan. Je kan die vragen afzonderlijk beantwoorden, maar je kan ze ook voor zijn! Per onderwerp of afdeling kun je op het sociaal intranet een veelgestelde vragen categorie aanmaken. Deze vragen kun je aan o.a. nieuwsberichten of groepen toevoegen zodat medewerkers direct de antwoorden kunnen vinden.
  • Vacatures gedeeld en sollicitaties verzameld
    Pfoe, het zoeken en vinden van de juiste kandidaat voor een vacature is best wel een werk. Vooral als je zowel intern als extern op zoek wil gaan naar nieuwe medewerkers. Door de koppeling tussen de website en het sociaal intranet, plaats je gemakkelijk met een druk op de knop de vacature op beide platformen. Dat scheelt me toch dubbel werk! Daarnaast kunnen we door de integratie van onder andere AFAS-gegevens van sollicitanten eenvoudig op het intranet verzamelen zodat je vanuit één plek zicht hebt op alle kandidaten. Zo houd je meer tijd over om hen echt te leren kennen. Dat doet een HR-medewerker toch het liefst.
Illustratie persona hr-medewerker binnen een zorginstelling
​kunnen wij je verder helpen?

Met 25 jaar ervaring en meer dan 200+ zorgorganisatie waar wij onze oplossingen hebben geïmplementeerd, hebben wij een redelijk goed beeld van wat er nodig is. Voor de hele organisatie, maar ook per functiegroep. Wil je meer weten over wat wij alle doelgroepen in jouw organisatie kunnen ondersteunen met een digitale communicatieoplossing? Neem vrijblijvend contact op of vraag een gratis demo aan!

© 2024 a&m impact