Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Het sociaal intranet van... de communicatiemedewerker

Wat maakt het sociaal intranet nou zo sociaal? Dat is natuurlijk de communicatie die er mogelijk is tussen zowel management en medewerkers als tussen collega’s onderling. Communicatie is de verbindende factor bij iedere organisatie. Maar terwijl iedereen misschien de mogelijkheid krijgt om te communiceren op het sociaal intranet, is er nog steeds een afdeling communicatie nodig die dit in goede banen moet leiden. Wat heeft deze specifieke functiegroep nodig op het sociaal intranet wat hun werk nog makkelijker maakt? In onze serie ‘het sociaal intranet van…’ duiken wij dieper in op die vraag. Vandaag kijken we naar de behoefte van de communicatiemedewerker.

​hoe kan het sociaal intranet de communicatiemedewerker ondersteunen?

Als communicatiemedewerker bij een zorgorganisatie ben je betrokken bij zowel de interne als de externe communicatie. Daarbij zijn er een aantal doelen die je wil behalen: het informeren, enthousiasmeren en betrekken van mensen bij de organisatie. Terwijl het extern juist goed is om meerdere kanalen in te zetten om zoveel mogelijk mensen te bereiken, is het intern juist prettig om het allemaal op één plek te houden. Het sociaal intranet kan de communicatiemedewerker die plek bieden. Hoe? Lees snel verder!

  • Stroomlijnen van informatie
    In plaats van een eindeloze stroom aan mailtjes of interne nieuwsbrieven, kun je nu het laatste nieuws en updates gemakkelijk via het sociaal intranet delen. En mocht er nou iets aan de informatie veranderen of bij komen dan heb je dat op het intranet zo aangepast. Dat betekent altijd up-to-date content. Dat is nog eens fijn voor jou als communicatiemedewerker! Met de leesbevestiging die je nu aan kan zetten, weet je ook zeker dat iedereen het gelezen heeft en mist niemand meer wat.
  • Relevante content verzamelt
    In een zee van content kan het zijn dat een medewerker even vergeet wat voor hen nou relevant is en welke informatie zij ook wel links kunnen laten liggen. Als communicatiemedewerker kun je daar de helpende hand in bieden door content persoonlijk, en daarmee relevant, te maken. Bijvoorbeeld door deze in te delen in verschillende groepen en het gebruik van deze groepen bij medewerkers te stimuleren. Medewerkers kunnen dan zelf bepalen welke content voor hen relevant is en welke niet.
  • Heet iedereen welkom
    Hé wat leuk, de organisatie groeit en er komt een nieuwe medewerker bij! Terwijl de vele praktische zaken die komen bij een nieuwe medewerker vaak het vakgebied van de hr-medewerker zijn, kun je als afdeling communicatie wel voor een vlot welkom zorgen. Bijvoorbeeld door het vormgeven van de onboarding module en een rondleiding over het sociaal intranet. Dan weet je zeker dat profielen gevuld zijn en informatie gevonden kan worden. En als je het goed doet, is dit voor bijna iedere nieuwe medewerkers te gebruiken! Efficiënt toch?
  • Hey collega, deel gerust!
    Kijk, je bent niet voor niets de expert op het gebied van communicatie, maar het mooie van het sociaal intranet is dat iedereen een bijdrage kan leveren. Daarin speel jij als communicatiemedewerker wel een belangrijke rol. Jij kan zorgen voor meer betrokkenheid door co-creatie te stimuleren. Het sociaal intranet biedt daar genoeg mogelijkheden voor. Denk bijvoorbeeld aan het creëren van een poll, het toevoegen van formulieren of een oproep doen voor leuke verhalen vanaf de werkvloer. Zo hoef je niet alle content zelf te bedenken, maar houd je het lekker interactief!
Illustratie communicatiemedewerker en introductie over persoonlijkheid binnen de zorgorganisatie
wat kunnen wij voor jou betekenen?

Een nieuw sociaal intranet biedt iedere functiegroep iets om het werk nog efficiënter en leuker te maken. Wie wil er nou niet snel zijn informatie vinden én in contact komen met collega’s?! Bij de implementatie van een sociaal intranet komen er veel dingen kijken. Gelukkig hebben wij al meer dan 25 jaar ervaring bij inmiddels 200+ zorgorganisaties. Wil je dat we een keertje met je meekijken naar de mogelijkheden voor een (nieuw) sociaal intranet voor jouw organisatie? Neem dan gerust contact met ons op! Tijdens een demonstratie laten we je zien hoe een digitale werkplek er voor jouw organisatie uit kan zien. Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2024 a&m impact