Timon merkte dat het tegen de grenzen aanliep van haar oude intranet. Het bood niet de mogelijkheden waar de organisatie nu behoefte aan heeft. Daarom ging a&m impact voor Timon aan de slag met een geheel nieuw portaal en intranet dat tot Timon Connect gedoopt is. Medewerkers worden door het nieuwe portaal veel beter ondersteund bij hun werkzaamheden.
Timon zet zich in voor kwetsbare jongeren, jongvolwassenen en hun gezin. Ze helpen bij problemen met opvoeden en opgroeien. Kinderen, jongeren en hun gezin komen zo dichterbij hoop, herstel en perspectief. Timon werkt vaak samen met bijvoorbeeld GGD, verslavingszorg, onderwijs, GGZ, politie en justitie. Samen met andere organisaties voor jeugd- en opvoedhulp wordt een dekkend en samenhangend zorgaanbod geboden, met name in de grootstedelijke regio’s Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

Frank Zwitser, Projectleider Proces- en Informatiemanagement en tevens betrokken bij communicatie, neemt ons mee langs de diverse verbeterslagen die Timon maakt met het nieuwe portaal. ‘We liepen met het oude intranet tegen grenzen aan. Daar konden we berichten plaatsen en documenten uploaden en dat was het wel zo’n beetje. Dan had je bijvoorbeeld een statisch telefoonboek in de vorm van een Excel bestand. Als dat niet periodiek geüpdatet werd, bevatte het gewoon veel verouderde informatie. Niet erg praktisch dus. Daarom zijn we overgegaan op een nieuw portaal dat ook samenwerkt met Microsoft 365.’
Onderdeel van de totale digitale verbeterslag die Timon realiseert is ook de aanstaande uitrol van Microsoft 365. ‘We willen een portaal waar onze medewerkers overal eenvoudig toegang toe hebben. Vanuit dat portaal worden alle applicaties eenvoudig bereikt. Dat vereenvoudigt het werk van onze mensen in grote mate.’
Het grootste winstpunt van het nieuwe portaal is zonder meer het overzicht dat het creëert. ‘Een nieuwe medewerker kan bij ons binnenkomen, voor het eerst inloggen bij Timon Connect en leert dan gelijk de organisatie kennen. Teams, locaties, collega’s, logische links naar handboeken en protocollen, alles binnen handbereik. Ik heb zelf ervaren hoe waardevol dat is en hoezeer dat gemist wordt als het er niet is’, vervolgt Zwitser.
‘Met Timon Connect hebben we alle applicaties nu gecentraliseerd. Deze zijn nu goed vindbaar en overzichtelijk weergegeven. Omwille van de tijdspanne waarbinnen we dit wilden realiseren werken de applicaties nog niet via single sign-on. Dat willen we graag later nog toevoegen, want dat scheelt onze mensen echt veel tijd. Onze zorgmedewerkers moeten zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan technische zaken en zoveel mogelijk tijd kunnen besteden aan onze cliënten.’
‘In de samenwerking met a&m impact hebben we gemerkt dat we goed samen aan iets kunnen bouwen. Waar tijdens het proces nieuwe ideeën en wensen ontstonden, zijn deze door a&m goed opgepakt. In zekere zin is dat proces nog niet ten einde. We hebben de volle intentie om het portaal nog verder te ontwikkelen, met nieuwe modules bijvoorbeeld. We kijken er naar uit om dat samen met a&m impact op te pakken’, sluit Zwitser af.

Denk je dat jouw organisatie ook geholpen is met een dynamisch portaal zoals Timon dat heeft? Zou je daar eens een demonstratie van willen zien of heb je er vragen over? Bel gerust eens met Tom Dellepoort via 0314 - 368 160. We helpen je graag verder.