Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

4 manieren om het sociaal intranet persoonlijker te maken

Als je elke dag achter hetzelfde bureau werkt, wil je die plek toch graag eigen maken. Denk aan goed afgestelde stoel of vaste computeropstelling, maar ook aan een plantje of een fotolijstje. Dit alles maakt het echt jouw plekje waar jij productief kan werken. Maar… wat offline kan, moet ook online kunnen toch? Zeker! Ons sociaal intranet biedt talloze mogelijkheden om de digitale werkplek van medewerkers te personaliseren. Hoe dat werkt? Dat leggen we je graag uit!

Een persoonlijke werkplek voor iedere medewerker

Je hoeft natuurlijk niet voor elke medewerker een apart intranet aan te maken. Nee joh, dat kost veel te veel geld en tijd. Gelukkig kan dit proces volledig automatisch worden geregeld met de juiste instellingen, waarbij medewerkers bovendien de vrijheid krijgen om hun digitale werkplek naar eigen wens in te richten. Hier zijn vier manieren om het intranet voor jouw medewerkers te personaliseren.

  • Een persoonlijke onboarding

    Stel je voor hoe fijn het is om je nieuwe baan te beginnen en meteen een onboarding te ontvangen die begint met ‘Hey Tom!’ in plaats van een algemene tekst. Door de onboarding te personaliseren en af te stemmen op jouw functie, locatie of team, wordt de informatie veel relevanter en bruikbaarder. In plaats van een algemeen verhaal over de hele organisatie, krijg je precies de informatie die je nodig hebt over jouw specifieke rol en verantwoordelijkheden. Zo voel je je niet alleen welkom, maar ook goed voorbereid op je nieuwe avontuur.

  • Rechten en rollen instellen

    Als organisatie gebruik je waarschijnlijk een breed scala aan applicaties, maar niet elke medewerker heeft alle tools nodig. Door rollen en rechten zorgvuldig in te stellen, zien medewerkers alleen die applicaties en documenten die voor hen relevant zijn. Dit voorkomt dat ze worden overspoeld met overbodige informatie en zorgt ervoor dat ze direct toegang hebben tot wat ze nodig hebben. Bovendien bespaart dit de ICT-beheerder tijd en moeite, omdat het verlenen van toegang vanaf het begin efficiënt wordt geregeld.

  • Een eigen lay-out toevoegen

    Het intranet van a&m impact biedt de flexibiliteit om verschillende lay-outs voor de homepagina te creëren, zodat elke medewerker de informatie krijgt die voor hen van belang is. Zo kan een HR-medewerker andere informatie op de voorgrond hebben dan een zorgmedewerker. Als organisatie kun je alvast een aantal standaard lay-outs aanbieden, maar medewerkers hebben ook de mogelijkheid om hun eigen persoonlijke lay-out samen te stellen. Door widgets toe te voegen zoals AFAS Taken, calamiteitenmeldingen, een tijdlijn of e-mail, hebben ze altijd direct toegang tot de tools en informatie die ze het meest gebruiken.

  • Filters op nieuws zodat medewerkers toevoegen

    Net zoals je op een nieuwssite zoals nu.nl kunt filteren op categorieën, biedt ons sociaal intranet de mogelijkheid om nieuws op maat te filteren. Medewerkers kunnen hun eigen nieuwsfeed samenstellen door te filteren op labels zoals zorgdiensten, locaties, onderwerpen of functies, zodat ze alleen de informatie ontvangen die voor hen relevant is. Als organisatie kun je nieuwsberichten voorzien van één of meerdere labels, zodat medewerkers gemakkelijk kunnen filteren. Algemeen nieuws zonder labels blijft voor iedereen zichtbaar, zodat belangrijke informatie niet wordt gemist. Bovendien kun je de personalisatie die je toepast bij de onboarding, zoals het aanspreken van medewerkers met hun naam, ook gebruiken in nieuwsberichten, waardoor de communicatie nog persoonlijker wordt. Bovendien kun je de personalisatie die je toepast bij de onboarding, zoals het aanspreken van medewerkers met hun naam, ook gebruiken in nieuwsberichten, waardoor de communicatie nog persoonlijker wordt.

Alhoewel alle 300.000+ medewerkers die momenteel van ons sociaal intranet gebruik maken dus werken met dezelfde software, hebben ze wel echt een eigen persoonlijke werkplek. Dat maakt het prettig voor iedereen om mee te werken. Wil je weten welke mogelijkheden het intranet nog meer biedt? Neem dan contact op, we kijken graag met je mee naar de mogelijkheden.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2025 a&m impact