Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Waarom je géén werken-bij website wil hebben als organisatie

Er wordt veel gepraat over het inzetten van een losstaande website, naast je corporate website, die zich specifiek richt op het werven van nieuwe potentiële werknemers. Ook wel een ‘werken-bij website’ genoemd. Een echte must volgens velen. Maar, dit betekent in de praktijk nóg een extra website die onderhouden moet worden. Waarom zou je dat nou willen? En is dat nou echt nodig? Met je corporate website kom je al een heel eind… Steek vooral geen energie in een werken-bij website als:

  • Je wervingsactiviteiten niet op één centrale plek wil | Waarom zou je potentiële medewerkers direct naar een vacaturepagina sturen als je ze ook eerst de rest van de website kan laten zien? En waarom alle sollicitaties in één CRM-systeem verzamelen als je ze ook gescheiden kan houden? Bezoekers en medewerkers kunnen zelf ook achterhalen wat het aanbod is.

  • Je employer brand niet versterkt hoeft te worden | Met je employer brand toon je aan waar je voor staat, wat jou een goede werkgever maakt en waarom jij uniek bent. Kortom, waarom jouw organisatie leuker is om voor te werken dan een ander, terwijl zij eenzelfde soort vacature aanbieden. Dat kan makkelijk op een corporate website, maar een werken-bij website geeft je wel een heleboel ruimte om jouw employer brand te verstevigen.

  • Je die eerste indruk niet zo belangrijk vindt | In de zoektocht naar een nieuwe baan is de vacaturepagina vaak het eerste kennismakingsmoment met je organisatie. Je kan daar natuurlijk uitpakken met een sprankelende website gericht op jouw organisatie en vacatureaanbod. Als je denkt dat het wel goed zit met die eerste indruk, dan houd je de wauw-factor van je organisatie toch nog even achter de hand.

  • Je geen betere zichtbaarheid en vindbaarheid wil | Om goed gevonden te worden op Google, moet je SEO geïndexeerd worden. Met je corporate website bouw je gaandeweg autoriteit op door het gebruik van de juiste zoekwoorden. Wat dat betekent? Hoog in de ranking bij Google. Begin je met een werken-bij website dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen met het opbouwen van autoriteit en betrouwbaarheid in Google. Een behoorlijke investering hoor. Al richt je je wel op één onderwerp waarop je veel beter geïndexeerd worden. Dat dan weer wel.

  • Je content liever algemeen houdt en geen persoonlijke touch toevoegt | Welke zorg heeft de organisatie te bieden? Waar kun je terecht? Welke vacatures zijn er beschikbaar? Dat is wat iedereen wil weten toch en op een corporate website makkelijk toegankelijk voor iedere bezoeker. De organisatiecultuur, werkomgeving en welke rol een medewerker speelt binnen de organisatie, kun je wel tijdens het sollicitatieproces vertellen.
Maar wat nou als je dit juist allemaal wél wil?

Heeft jouw organisatie ook behoefte aan een werken-bij website waar je de doelgroep aanspreekt, jouw organisatie profileert en waar de medewerkersreis kan beginnen? Dan kunnen wij je daar wel mee helpen. Uit onze continue analyses naar het gedrag van bezoekers op de website van onze zorgklanten komt namelijk naar voren dat vacatures één van de meest gezochte zoektermen is. Dat betekent niet alleen dat er veel animo is voor werken bij een zorgorganisatie, maar óók dat ze niet altijd even makkelijk te vinden zijn op de website.

Als zorgspecialist weten wij waar we op moeten letten bij het creëren van een gebruiksvriendelijke corporate of werken-bij website. Zo hebben wij die al succesvol gelanceerd bij onder andere Zorggroep Achterhoek, waar ze op zoek waren naar meer efficiency in het sollicitatieproces en bij ’s Heeren Loo, waar ze met tientallen locaties wel behoefte hadden aan wat meer overzicht voor werkzoekenden en medewerkers.

Voordelen werken-bij website

Een werken-bij website richt zich volledig op potentiële nieuwe werknemers. Het is een aparte URL of extensie van je corporate website waar je vacatures plaatst en waar solliciteren eenvoudig wordt gemaakt. Dat is niet alleen handig voor een sollicitant, maar ook voor bijvoorbeeld de HR-medewerker. Maar eigenlijk gaat een werken-bij website verder dan enkel vacatures online plaatsen en het sollicitatieproces versoepelen. Een werken-bij website is een manier om jouw organisatie bij een nieuwe doelgroep onder de aandacht te brengen. De werkwijze, de cultuur en visie van je bedrijf, je kan het allemaal nét wat anders neerzetten op een werken- bij website.

Ben je hierna overtuigd dat een werken-bij website toch wél van toegevoegde waarde is? Dan zijn wij het met je eens. Neem contact met ons op en dan praten we graag met je verder!

© 2024 a&m impact