Aan de slag met cliëntcommunicatie?
Het thema cliëntencommunicatie leeft enorm in verschillende sectoren binnen de zorg. Niet alleen in de gehandicaptenzorg, maar ook bijvoorbeeld in de ggz en de ouderenzorg. Logisch ook, want zonder cliënten heeft een zorgorganisatie geen bestaansrecht. Communicatie tussen cliënten en hun verwanten en de organisatie speelt dan ook een hele belangrijke rol.
Op dinsdag 11 juni organiseren we daarom een interessante themadag om dieper in dit onderwerp te duiken. Tijdens deze themadag gaan we met elkaar op interactieve wijze inzicht verkrijgen in de communicatie- en informatiebehoefte van verschillende doelgroepen bij cliëntcommunicatie, binnen de diverse zorgsectoren met bijbehorende uitdagingen. Wie wil met wie waarover communiceren en wie welke informatie brengen/halen?
Aanmelden voor onze themadag is helaas niet meer mogelijk.
Wat we gaan doen
Op pragmatische wijze gaan we kijken naar verschillende invalshoeken rondom dit thema:
- Zo neemt Minnekus de Groot, Hoofd Communicatie bij Gemiva, ons mee in het onderzoek en de bevindingen die hij heeft gedaan naar de communicatie met cliënten in zijn organisatie. Zij geloven namelijk dat goed geïnformeerde cliënten (en hun verwanten), beter regie kunnen uitvoeren op hun eigen leven.
- Ook hebben we Jacques de Wit van platform Steffie en ABC-date uitgenodigd om te laten zien hoe je (video)content met voorlichtingen kunt inzetten bij cliëntcommunicatie en hoe dit te integreren is in het cliënt- en verwantportaal van a&m impact. Steffie maakt de wereld eenvoudiger voor mensen die een zetje kunnen gebruiken.
- Tevens gaan we in op de technische inrichting en wat onze visie is op het cliëntportaal.
Daarna gaan we op een hele interactieve manier aan de slag door:
- Het maken een GAP-analyse | huidige en gewenste situatie rondom cliëntcommunicatie
- Het duiken in de doelgroepen | hoe zijn ze te onderscheiden en wat zijn typische kenmerken
- De vertaling van behoefte van de doelgroepen naar functionaliteit | Ontwerp van een ideaal cliëntportaal
Met elkaar verzamel je hiermee zorgsectorspecifieke inzichten en take-aways die je in kunt zetten in je eigen organisatie rondom cliëntcommunicatie.
Locatie
Kanaal30 te Utrecht. Parkeren is gratis op het eigen parkeerterrein.
Opzet van de dag
10.00 uur | Ontvangst in Foyer Kanaal30 |
10.15 uur | Introductie door a&m impact en visie op het cliëntportaal |
10.45 uur | Inspiratiepresentatie Minnekus de Groot van Gemiva |
11.05 uur | Inspiratiepresentatie Jacques de Wit van Steffie |
11.20 uur | Workshop deel 1 |
12.00 uur | Lunch |
12.30 uur | Workshop deel 2 en 3 |
13.30 uur | Presentaties |
14.10 uur | Wrap-up en afsluiting |
14.30 uur | Einde themadag |
3526 KM Utrecht Kanaalweg 30