Gratis whitepapers over sociaal intranet in de zorg
Wij geloven in het delen van o.a. kennis en ervaringen. Daarom hebben we onze kennis die we in de afgelopen jaren op hebben gedaan over een sociaal intranet, beschreven in een aantal pragmatische whitepapers. Hiermee hopen we je op gang te helpen met je (nieuwe) sociale intranet. Veel plezier met lezen!
de voordelen van een sociaal intranet
We krijgen veel vragen van ICT-managers, (communicatie)adviseurs en ondernemers over een sociaal intranet en de toegevoegde waarde ervan. In deze whitepaper gaan we daarom in op een aantal van die vragen. Hierbij bespreken we de toegevoegde waarde van een sociaal intranet. Wat heeft een organisatie nodig om die toegevoegde waarde te creëren? En over wat voor organisaties hebben we het dan?
de implementatie van een sociaal intranet
In de whitepapers 'de voordelen', 'de functionaliteiten' en 'de leverancier' hebben we beschreven wat een (goed) sociaal intranet inhoudt, wat de meerwaarde ervan is en hoe een goede aanbieder herkend wordt. Alle belangrijke voorwaarden voor succes. Maar daarmee is één hele belangrijke voorwaarde voor succes nog steeds onbenoemd gebleven: de implementatie. a&m impact werkt met een stappenplan bij de realisatie en implementatie van een sociaal intranet. En wel omdat goede implementatie een sociaal intranet kan maken of breken. In deze whitepaper beschrijven we per stap het stappenplan van de implementatie.
de techniek en koppelingen van een sociaal intranet
Functionaliteiten maken een sociaal intranet tot wat het is en wat het kan. Welke functionaliteiten een sociaal intranet tot een succes maken, is in onze andere whitepaper ‘functionaliteiten’ aan de orde gekomen. In deze whitepaper gaan we daar nog iets dieper op in. Een sociaal intranet is namelijk meer dan een losse verzameling functies onder een centrale interface. Het kan alleen een succes worden als het gebruik heel natuurlijk aanvoelt en perfect samenvalt met andere applicaties die binnen de organisatie gebruikt worden.
de leverancier van een sociaal intranet
In de whitepapers ‘de functionaliteiten van een sociaal intranet’ en ‘techniek en koppelingen van een sociaal intranet’ komt de noodzaak van implementaties op maat aan de orde. Dat laatste maakt dat de leverancier van het sociaal intranet bijna net zo belangrijk is als de achterliggende techniek en de geboden functionaliteiten. Daarom behandelen we in deze whitepaper een aantal zaken waaraan je een goede leverancier kunt herkennen.
In 7 stappen een intern communicatieplan
Een sociaal intranet draait voor een groot deel om goed intern communiceren. Vanuit de afdeling communicatie, maar ook tussen collega's onderling. Het is dan ook heel belangrijk om daar goed over na te denken. Een intern communicatieplan kan een organisatie daarbij op weg helpen. In een dergelijk plan worden de doelen, doelgroepen, activiteiten en planningen beschreven zodat het hele team een bijdrage kan leveren aan de doelstellingen van een organisatie. Daarnaast biedt een intern communicatieplan houvast in de werkzaamheden voor de afdeling communicatie. In deze whitepaper delen wij de 7 stappen voor het opstellen van een intern communicatieplan.
Wil je meer kennis ontvangen?
We hebben nog veel meer kennis en gratis whitepapers in huis. Heb je hierboven niet kunnen vinden wat je zoekt? Stel je vraag dan gerust aan ons (en nee, we hebben geen opdringerige verkopers).