Digitaal werken is de afgelopen jaren steeds verder toegenomen. De verschillende systemen waarmee gewerkt kan worden, schieten als paddenstoelen uit de grond. Het is dan ook niet zo gek dat vooral de zorgmedewerker die niet zoveel affiniteit heeft met ICT, niet meer weet hoe hij alles moet gebruiken. Daarom willen wij zoveel mogelijk functionaliteiten die de zorgmedewerker nodig heeft, op een laagdrempelige wijze beschikbaar stellen op ons (medewerkers)portaal. Als jouw organisatie al werkt met Google Workspace óf erover denkt hier meer mee te gaan doen, dan is ons Google Portaal echt iets voor jullie! Het combineert het beste van ons sociaal intranet, met de functionaliteiten van Google Workspace. Dat zorgt voor overzicht, efficiëntie en minder ergernis bij medewerkers met weinig ICT-affiniteit. Wat wil je nog meer?
Functionaliteiten Google Portaal
Op ons portaal kunnen wij eenvoudig koppelen met de Google Workspace module om alle functionaliteiten van Google Workspace te kunnen ontsluiten op het intranet, denk aan bestanden, mappen, mail en agenda. Zo wordt (samen)werken nog makkelijker gemaakt, óók voor de zorgmedewerker die minder kennis heeft van ICT. Niet meer schakelen, maar vanuit één centrale plek, alle Google apps inzien.
-
Met Single Sign On toegang tot applicatiesHerhaaldelijk moeten inloggen is met Single Sign On verleden tijd. Op het intranet maken wij al gebruik van verschillende Identity Providers om veilig inloggen mogelijk te maken. Werkt jouw organisatie al met Google dan kunnen wij het inloggen ook federeren via Google. Zo log je eenmalig in met je Google account om het intranet te openen en hoef je dat niet nogmaals te doen als je doorschakelt naar een externe applicaties.
-
Zoeken in alle Google dataOnze uitgebreide zoekfunctie op het sociaal intranet zorgt ervoor dat medewerkers niet meer eindeloos aan het scrollen zijn naar de juiste content. Of het nou op het intranet zelf of in externe applicaties staat, met de zoekbalk vinden medewerkers alles. Door te koppelen met Google Workspace kunnen medewerkers, naast alle standaard content, ook de agenda, mail, Mijn Drives én Shared Drives doorzoeken.
-
Google applicaties direct op het portaalEerst je mail checken, dan je afspraken van de dag bekijken; het kost allemaal tijd die de zorgmedewerker niet altijd heeft. Door de koppeling met Google Workspace kunnen Gmail, Google Calendar en Google Meet getoond worden op de homepagina van het intranet. In één snel overzicht de planning en binnengekomen berichten. En nog handiger, ook de agenda’s vanuit het EPD/ECD systeem kunnen getoond worden. Ook het opstarten van een vergadering gaat rechtstreeks vanuit jet intranet. Op deze wijze hoeft de zorgmedewerker niet allerlei verschillende systemen te openen om de dag van vandaag te zien.
-
Persoonlijke documenten altijd dichtbijSommige bestanden, die zijn alleen voor de zorgmedewerker zelf. In Google Workspace kunnen zij die bewaren in de map “Mijn Drive.” Zo kun je direct vanuit het intranet al jouw eigen bestanden openen en delen met collega’s in bijvoorbeeld intranet groepen.
-
Eenvoudig samenwerken met bestandenOm samenwerken in corporate bestanden (van de organisatie) nog makkelijker te maken kunnen de groepen op het intranet (optioneel) gekoppeld worden aan een gebruikersgroep en een Shared Drive van Google. Voor de zorgmedewerker, die zich minder in ICT wil verdiepen, kan een versimpelde weergave van de bestanden en het samenwerken worden getoond. Zowel de zorgmedewerkers en backoffice medewerkers, die meer functionaliteiten nodig hebben, kunnen eenvoudig in hetzelfde bestand werken. Iedereen ziet hetzelfde waar je ook kijkt.
-
Gebruikers altijd synchroon houdenEigenlijk is het gewoon een must voor iedere organisatie dat je niet iedere gebruiker afzonderlijk vanuit Google Workspace op het intranet hoeft toe te voegen. Op een Google Portaal hoeft dat niet meer en worden gebruikers periodiek gesynchroniseerd. Nieuwe gebruikers worden automatisch aangemaakt en inactieve gebruikers automatisch verwijderd. Ook worden profielgegevens overgenomen waardoor het smoelenboek van het sociaal intranet altijd actueel zijn!
-
Samenwerken met andere organisatiesNaast dat je veel samenwerkt binnen je organisatie, gebeurt dat ook veel tussen organisaties. Om dat soepeler te laten verlopen biedt het Google Portaal ook uitkomst. Het ondersteunt namelijk multitenant waardoor er meerdere organisaties op één centrale plek kunnen samenwerken. Zij hebben allemaal hun eigen organisatie account waarmee zij op het portaal kunnen inloggen.
Over a&m impact
Digitale communicatieoplossingen speciaal ontworpen voor de zorg, dát is waar a&m impact voor staat. Wij vinden namelijk dat zorg verlenen prioriteit moet hebben en zorgmedewerkers niet eindeloos veel tijd kwijt moeten zijn aan randzaken. Het koppelen van systemen zoals Google, maken het werk nog efficiënter en daardoor ook leuker.
Met 25 jaar ervaring en meer dan 200+ zorgorganisaties weten we als geen ander waar zorginstellingen tegenaan lopen en wat er allemaal komt kijken bij het verlenen van goede zorg. We sparren geregeld om op de hoogte te blijven van actuele ontwikkelingen en putten hier altijd weer nieuwe ideeën uit waardoor we onze digitale communicatieoplossingen kunnen blijven verbeteren.
Kennismaken of een demonstratie?
Wil je weten wat ons Google portaal jouw zorgorganisatie kan bieden? We vertellen je er graag meer over. Neem daarom nu contact met ons op voor een geheel vrijblijvende kennismaking en demonstratie van ons sociaal intranet en Google Workspace module. Dit kan op locatie of via een online meeting. Vul hiervoor onderstaand formulier in.