Naar inhoud

Nieuwe website ‘s Heeren Loo focust op cliënten en familie

Bij een eerste blik op de nieuwe site van ’s Heeren Loo valt de rust en het uitnodigende karakter meteen op. Of je nu zelf een beperking hebt, of als ouder of verwijzer zoekt voor iemand met een beperking naar mogelijkheden voor wonen, werken of dagbesteding. Bij deze aanbieder van gehandicaptenzorg, voel je je aangesproken en weet je direct waar je moet zijn. Ook de nieuwsberichten laten zien; dit is een dynamische organisatie waar allerlei leuks en interessants gebeurt. Daarover wil je beslist meer weten.

Je voelt je welkom

‘Deze benadering hebben we bewust zo gekozen,’ vertelt Jenno Nijhoff, online coördinator van ’s Heeren Loo. ‘Onze vorige website was zeven jaar oud en gemaakt in een tijd dat de online consument anders zocht. Daarin is heel wat veranderd. Wij vinden dat iedereen, dus ook mensen met een lichte verstandelijke beperking, onze online informatie goed moeten kunnen begrijpen, verwerken en ook snel een antwoord moet kunnen vinden op zijn vraag.’ Voor mensen met een zwaardere beperking zijn het meestal de ouders die onze site bezoeken.

Op alle fronten toegankelijk

‘Alle inhoud bieden we nu zo compact en leesbaar mogelijk aan, met veel witregels en weinig poespas. Zo kan iedereen, ongeacht leesniveau of beperking, makkelijk aanhaken. En we zorgen er tegelijkertijd voor dat de informatie aanspreekt door persoonlijke accenten toe te voegen, bijvoorbeeld ervaringsverhalen van bewoners. Wat nu ook kan, speciaal voor verwijzers, is digitaal aanmelden. Dat hadden we eerst nog niet.’

Wonen en dagbesteding in de etalage

Een trend waar ’s Heeren Loo ook op wilde inspelen, is de ‘Funda’- ervaring. ‘Ouders die een geschikte woonplek voor hun kind zoeken, doen grondig onderzoek en willen het liefst alvast binnenkijken. Dat kan nu bij de ruim 700 locaties op onze site. Via een zoekkaart selecteer je bijvoorbeeld een zorgwoning en treft vervolgens een beschrijving met foto’s en eventueel een video en verhaaltje van een bewoner. Daaraan koppelen we ook actuele lokale activiteiten. Zo proef je meteen de sfeer.’

Samenwerken in ontwikkeling

Om dat allemaal te realiseren, werd in een keer de content, huisstijl en het achterliggende CMS van de website compleet vernieuwd. Daarbij nam bureau Bolden het grafische design en interactief ontwerp voor zijn rekening en a&m impact, waarmee ’s Heeren Loo een langdurige samenwerking is aangegaan, verzorgde de technische realisatie. Jenno: ‘Samen met de expertise van ons eigen ICT team kwam dat tot een uitstekende samenwerking.’

Herindeling informatie

Tijdens het project moesten aardig wat technische hordes worden genomen. Ibe Garritsen, verantwoordelijk developer bij a&m impact: ‘Allereerst schiepen we orde in de enorme hoeveelheid informatiepagina’s die van de oude site afkwam. We hebben alle content anders ingedeeld en gelabeld zodat alle doelgroepen hun informatie op een logische manier en vanuit diverse ingangen kunnen vinden.’

Tonen adressen

De volgende uitdaging betrof het implementeren van de locatievinder, die de honderden locaties van ‘s Heeren Loo overzichtelijk moest presenteren. ‘Dat loopt via Google Maps, maar was nogal een puzzel. Meerdere locaties vallen namelijk op hetzelfde adres, dat werkt verwarrend en dat wil je voorkomen. We hebben het opgelost door deze gegevens slim te clusteren. De bezoeker merkt dat nauwelijks.’

Koppeling Tangram

Ook werd er een directe link gemaakt met de vacature- en wervingssoftware Tangram die 's Heeren Loo gebruikt. Het CMS importeert automatisch daaruit de actuele data en toont ze online. Wijzingen in de wervingsdata vanuit het CMS worden wordt automatisch weer geüpload, naar Tangram. ‘Aangezien 's Heeren Loo zo’n 300 vacatures heeft, stelden we aan de voorkant filters in, zodat je direct jouw specialisme en voorkeursregio kunt kiezen.’

Eigen opmaak

’s Heeren Loo is heel tevreden over de flexibiliteit die het CMS nu biedt. Jenno: ‘a&m impact heeft dat als een blokkendoos opgezet. Het biedt alle vrijheid om de pagina’s naar onze hand te zetten en we zitten niet meer vast aan starre templates. Er zitten verder handige modules bij waarmee we razendsnel informatie op verschillende manieren kunnen presenteren, zoals kant-en-klare call to actions, mediablokken en slideshows.’

Samenwerken in doorontwikkeling

Met de betrokken partijen wordt alweer gekeken naar verdere ontwikkeling. ‘Je blijft bijschaven en inspelen op de marktbehoefte,’ besluit Jenno. ‘Maar ook dat zien we met vol vertrouwen tegemoet. We hebben de afgelopen maanden allemaal hard en intensief gewerkt, maar doordat we al vanaf het prille begin intensief met elkaar optrekken, hebben we een goede band opgebouwd. De onderlinge sfeer is prettig, haast relaxed en je merkt dat ze bij a&m impact de zaak volledig onder controle hebben. Op die manier kun je flinke stappen maken.’

Meer weten over dit project of heeft u interesse in de oplossing op maat die wij zorgorganisaties kunnen bieden? Neem dan contact op via 0314-368160 of t.dellepoort@am-impact.nl.

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.