Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Het programma tijdens de kennisdag 2024

Dagvoorzitter Sjoerd Weikamp

Zijn hele leven bestaat uit het tegenovergestelde van digitale communicatie: dagvoorzitter Sjoerd Weikamp is namelijk een echte evenementenman. Met zijn bedrijf is hij de spil in de Nederlandse wereld van live communicatie en eventmarketing en begeeft hij zich op evenementen van bekende merken, bedrijven en organisaties. Alles in zijn leven draait dus om contact tussen mensen. Met humor, interactie en ad-rem-heid laat hij ons allen zien dat ook de toekomst van digitale communicatie begint en eindigt bij intermenselijk gedrag. Of sterker nog: het begint bij de wijze lessen uit het dierenrijk....

Hoe Bartiméus digitale toegankelijkheid aanpakt | Sabine van Wanrooy & Wouter Lenssen van Bartiméus & Accessibility

Wist je dat bijna een kwart van de Nederlanders een vorm van een beperking heeft? Dat zijn vier miljoen mensen die dagelijks hulp en ondersteuning nodig hebben bij het gebruik van digitale middelen, websites of apps. Oplossingen voor iedereen toegankelijk maken, blijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe complex toegankelijkheid is, weet ook Bartiméus. Voor deze zorgorganisatie voor slechtzienden en blinden staat toegankelijkheid aan de basis van alles wat zij doen. Toch liepen ook zij tegen verbeterpunten aan toen zij het nieuwe sociaal intranet lanceerden onder medewerkers.

In deze sessie vertellen Sabine van Wanrooy (Adviseur Online Communicatie) van Bartiméus en Wouter Lenssen (Business Consultant) van Accessibility je alles over digitale toegankelijkheid. Waarom is het relevant? Welke wetten en regels moet je volgen? Wat kun je zelf al doen? Bewustwording en intrinsieke motivatie zijn daarbij heel belangrijk. Aan de hand van sprekende voorbeelden laten zij zien hoe zij dat binnen hun organisatie hebben aangepakt. Daarnaast delen zij ook 10 quick wins, waardoor jij de volgende dag al aan de slag kunt om jouw website of sociaal portaal digitaal toegankelijker te maken.

Meer grip op digitaal (samen)werken voor mezelf en mijn collega's | Christiaan W. Lustig en Richard Wiegers van TheDayShift

Hoe hangt in jouw organisatie de vlag erbij als het gaat om werken en samenwerken? Het moge duidelijk zijn dat het werklandschap sinds 2020 drastisch is veranderd. We hebben allemaal kunnen proeven van op afstand werken. Voor sommige mensen smaakte dit naar meer, voor andere werd het juist duidelijk dat zij (minstens een paar dagen) terug naar kantoor wilden. Hoe vind je daarin een middenweg waar iedereen het beste bij gedijt?

In deze sessie gaan Christiaan Lustig en Richard Wiegers in op hoe je praktische werkafspraken maakt om, voor jezelf en met je collega's, effectiever en efficiënter (samen) te werken, ook met digitale middelen als je intranet of Microsoft 365. Dat doen zij aan de hand van een praktisch 'framework' met 3 niveaus:

  • De persoonlijke gebruiksaanwijzing waarin je als medewerker expliciet maakt wie je bent, wat je nodig hebt om je beste werk te kunnen doen en je zo het beste bijdraagt aan het teamdoel.
  • De teamovereenkomst waarin teams of afdelingen samen onder meer afspreken wat ze moeten doen, hoe ze willen communiceren en samenwerken, en hoe ze oog houden voor elkaars welzijn.
  • Het organisatiehandboek waarin organisaties vastleggen waartoe ze bestaan, hoe ze hun klanten bedienen en hoe medewerkers en teams binnen dat kader kunnen floreren.

Tijdens deze interactieve sessies zet je zelf de eerste stappen met het invullen van een persoonlijke gebruiksaanwijzing en (indien je met collega’s bent) het begin van een teamovereenkomst. Zo heb je meteen concrete handvatten om de volgende werkdag toe te passen.

Online klantreis met een happy end | Nino Uijting en Niels Berendsen van iPulse

Het creëren van een positieve ervaring voor je doelgroepen gedurende elke fase van de online klantreis is heel belangrijk. Maar hoe pak je dat goed aan? Nino Uijting en Niels Berendsen nemen je tijdens deze sessie mee langs alle stappen. Zo leer je:

  • Verdieping in relevante theorieën die essentieel zijn voor het in kaart brengen, optimaliseren en analyseren van de (online) klantreis.
  • Het uitwerken van de (online) klantreis voor specifieke campagnes.
  • Concrete praktijkvoorbeelden en strategieën.

Ontdek hoe een positieve ervaring bij je doelgroep kan leiden tot een verhoogd rendement op je marketing- en communicatie-inspanningen, een verbeterde klantervaring en een grotere klanttevredenheid. In deze sessie ga je niet alleen in op de theorie, maar worden ook concrete voorbeelden en praktische strategieën gedeeld waarmee je direct aan de slag kunt binnen je organisatie.

Hoe zorg je dat jouw intranet goed gebruikt wordt? | Peter Haan van Evolve

Eindelijk is het zover: na een lang en zorgvuldig ontwerpproces wordt het nieuwe intranet gelanceerd. In het begin is iedereen enthousiast, maar het gebruik onder medewerkers neemt daarna steeds verder af. Nieuws wordt minder goed gelezen en de activiteit in communities valt snel stil. Herkenbaar?

Goed gebruik van een sociaal intranet is voor veel organisaties een uitdaging. Voor zorgorganisaties helemaal vanwege het grote aantal collega’s dat niet op kantoor zit maar voornamelijk aan het bed staat. Zij maken minder gebruik van het sociaal intranet omdat ze door hoge werkdruk geen tijd hebben, minder makkelijk toegang hebben tot het intranet en, in sommige gevallen, minder affiniteit hebben met digitale tools.

Hoe zorg je ervoor dat collega’s het intranet WEL blijven gebruiken? Dat vertelt Peter Haan je in deze sessie. Hij leert je onder andere:

  • Wat is het juiste gebruik van jouw intranet?
  • Wat zijn de factoren die zorgen voor gebruik?
  • Hoe ontwikkel je een adoptiestrategie?
  • Hoe zet je content effectief in voor activatie?
  • Hoe activeer jij jouw collega’s om te participeren op intranet?

Wil jij het gebruik van je intranet verhogen en ben je op zoek naar praktische handvatten om daar direct mee aan de slag te gaan? Volg dan deze sessie!

Dit is het dan!

Hopelijk heb je met veel interesse het complete programma gelezen, zijn er sessies die je aanspreken en hebben we je enthousiast gemaakt om deel te nemen aan de interactieve kennisdag dinsdagmiddag 14 mei in Burgers' Zoo!

Aanmelden voor de editie van onze kennisdag kon tot en met 7 mei en is helaas niet meer mogelijk.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2025 a&m impact