Naar inhoud

a&m impact realiseert sociaal intranet voor iHUB

Beter zorgproduct door integratie van organisaties

Hoe zouden jeugdhulpverlening en speciaal onderwijs eruitzien als ze vandaag opnieuw zouden worden bedacht? Het is die vraag waarin vier zorgverleners – Altra, Horizon, De Opvoedpoli en De Nieuwe kans – elkaar gevonden hebben. Onder de gezamenlijke koepel iHUB bieden zij zorg en onderwijs op maat aan kinderen en jongeren. Om deze zorg nóg beter te kunnen aanbieden, realiseert a&m impact een sociaal intranet voor iHUB.

Jeugdhulp en speciaal onderwijs zo efficiënt mogelijk aanbieden aan de kinderen die dat nodig hebben. Efficiënt, want met een minimum aan bureaucratie en een maximum aan mogelijkheden voor het hulpbehoevende kind. Tegelijkertijd werkend aan de ontwikkeling van nieuwe vormen van jeugdhulp en speciaal onderwijs. Deze missie verbindt de vier samenwerkende aanbieders van jeugdhulpverlening en speciaal onderwijs.

De samenwerking tussen de vier partijen is ontstaan vanuit de behoefte van de doelgroep en niet zozeer vanuit de behoefte bij de organisaties zelf. Deze nobele oorsprong van iHUB maakt goede integratie van het werk desondanks niet vanzelfsprekend. Om daadwerkelijk te kunnen functioneren op zo’n manier dat hulp en onderwijs daadwerkelijk centraal staan, moeten de betrokken organisaties samenwerken als één organisatie. Eén sociaal intranet voor alle iHUB medewerkers, waarop alle informatie, processen en mensen bij elkaar komen, is daarin een belangrijke stap. Zo wordt toegegroeid naar een meer homogene organisatie die uiteindelijk een beter zorgproduct levert en minder tijd kwijt is aan randzaken. En dat is de kern van de iHUB filosofie.

Facebookachtig

a&m impact heeft ruime ervaring met zowel het realiseren van sociaal intranet als werken binnen de context van de zorg. Het sociaal intranet dat voor iHUB gerealiseerd wordt, biedt de mogelijkheid een collega binnen een andere organisatie snel te vinden en daar interactie mee te hebben, op een hele natuurlijke wijze. Daarnaast integreert het werkprocessen, waardoor veel dagelijks werk overzichtelijker wordt.

Mark van Rijn, ICT-coördinator iHUB: “De door a&m impact geboden oplossing voelde goed en was het meest sociaal en intuïtief. Een goed portaal waarin allerlei werkprocessen goed geïntegreerd zijn. Waar andere partijen erg zakelijke, bijna Office 365-achtige oplossingen voorstelden, stelde a&m impact juist iets voor dat meer aan Facebook doet denken. Naar zoiets zijn wij op zoek. We werken straks makkelijker samen en hebben daadwerkelijk het gevoel onder één dak te werken, in plaats van vier verschillende organisaties te zijn. Er is nu een fundament neergezet voor goede, gebundelde zorg, waarmee iHUB nog jaren vooruit kan.”

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.