Naar inhoud

langdurig partnerschap ikazia en a&m impact

a&m impact ontwikkelt corporate website en sociaal intranet voor Ikazia Ziekenhuis

Het Ikazia Ziekenhuis heeft behoefte aan meer interactiemogelijkheden voor patiënten én medewerkers. Tegelijkertijd constateert het Rotterdamse ziekenhuis dat de huidige website niet meer voldoet en ook het intranet aan vervanging toe is. Ikazia schreef een pitch uit welke geleid heeft tot een samenwerking tussen a&m impact en het Ikazia Ziekenhuis.

a&m impact ontwikkelt voor Ikazia een nieuwe website, waarbij de patiënt centraal staat. Daarnaast wordt het huidige intranet vervangen door een nieuw, sociaal intranet. Want ook het vergroten van de interactiemogelijkheden voor medewerkers is een uitgesproken wens van Ikazia. Marly Oosterwijk, manager marketing communicatie en klantrelaties: “De wens om ons intranet te vervangen, speelt al langer. Wij merken dat veel van onze medewerkers het huidige intranet zeer actief gebruiken, maar dat bijvoorbeeld interactiemogelijkheden ontbreken. Op dit moment zenden we vooral. In plaats daarvan willen we onze medewerkers een echt platform bieden.”

Behalve interactie tussen medewerkers, wil Ikazia via de website in dialoog met patiënten: “We zijn een organisatie waar we zoveel mogelijk de mens centraal stellen. Daarbij willen we ruime gelegenheid bieden voor patiënten en familie om op verschillende manieren met ons in contact te komen. Onze nieuwe website voorziet daar straks in,” aldus Oosterwijk.

Langdurig partnerschap

De wens om een langdurige samenwerking aan te gaan, is een van de voornaamste redenen waarom de keuze van Ikazia op a&m impact gevallen is. Oosterwijk: “Vertrekpunt is onze huidige, verouderde website. Door nu een langdurige samenwerking aan te gaan, met continue verbetering (via agile) als doel, waarborgen we een actuele en eigentijdse website. Dankzij deze samenwerking spelen we voortaan direct in op de veranderende wensen en eisen van de gebruikers van onze website en ons intranet.”

Totaalplaatje

Ikazia kiest ook voor a&m impact vanwege de voorgestelde totaalaanpak. De corporate website, de werkenbij site en het intranet worden nu in onderlinge samenhang vernieuwd. Oosterwijk: “In de nieuwe situatie is de koppeling tussen onze verschillende omgevingen optimaal. a&m impact heeft bovendien veel ervaring met websites in de zorgsector en ook met de specifieke softwaresystemen zoals iProva (Infoland) en Topdesk die Ikazia gebruikt.”

Gebruikersinterviews

a&m impact maakt gebruik van vragenlijsten om gebruikersbehoeften in beeld te krijgen. De (toekomstige) gebruikers van zowel de website als het sociaal intranet worden geïnterviewd en gevraagd naar hun specifieke wensen. Dit vergroot het draagvlak en de mate waarin deze producten straks écht in behoeften voorzien. Deze aanpak leidt, zoals bewezen bij andere zorgverleners, tot goede resultaten.

Over a&m impact

a&m impact ontwikkelt toegankelijke websites, portalen en mobiele apps die het verschil maken. Door dicht bij de wensen van de daadwerkelijke gebruiker te blijven. Maar ook door te werken met organisaties die verschil maken. Organisaties die middenin de maatschappij staan.

Cookie-instellingen

a&m impact maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.