Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Nieuwe naam, huisstijl én website zetten kleurrijke spot op zorgorganisatie Sius

Wie de nieuwe website van zorgorganisatie Sius opent, wordt verrast door de frisheid en vrolijkheid die van de pagina’s afspat. Ze vormen het resultaat van een intensief samenwerkingstraject waarbij a&m impact ook een digitale draai gaf aan het de net gelanceerde nieuwe huisstijl. En met de aparte werken-bij-site komen nu ook alle vacatures beter onder de aandacht.

Naamsverandering

De nieuwe website is het resultaat van een compleet positioneringstraject dat Sius samen met bureau Frappant uit Aalten neerzette. Pien Derksen, communicatiemedewerker bij Sius: ‘Voorheen stond onze organisatie bekend onder ‘De Lichtenvoorde’, maar in 2021 is dat Sius geworden. Daar hoorden ook een nieuw logo en andere huisstijl bij, ook die zijn voor ons ontwikkeld door Frappant. ’ We hebben toen a&m impact gevraagd om onze online zichtbaarheid daarop aan te laten sluiten.

huisstijl naar online

Maar dat een nieuwe huisstijl niet altijd een-op-een is in te vlechten in een online omgeving, bleek al snel. Er zijn toch altijd dingen die online anders ogen dan op papier. ‘Toen we de nieuwe huisstijl aan a&m voorlegden, koppelden ze ons al snel terug dat het nieuwe huisstijllettertype eigenlijk veel te licht was voor op een site. Digitaal had het nauwelijks contrast en was daardoor moeilijker leesbaar. En de gekozen patronen die het op papier goed doen, kwamen digitaal heel anders over. Ze hebben ons daarop goed geadviseerd hoe dat aan te passen was, waarbij de stijl en sfeer van de huisstijl wel mooi intact bleven.’

goede afspraken

Dat betekende dat de drie partijen, a&m impact, Frappant en Sius, regelmatig overleg hadden om de digitale variant van de huisstijl goed af te stemmen. ‘De samenwerking tussen de bureaus Frappant en a&m impact was dan ook heel goed. De verdeling is nu zo dat Frappant de totale controle houdt op onze huisstijl - vooral dus offline - en a&m impact de lead heeft over de online vormgeving, met het huisstijlhandboek ernaast. Dat werkt uitstekend. We hebben nu een fraai ogende website die perfect aansluit op de positionering en huisstijl van Sius.’

fris & uitnodigend

Ook de indeling van de site werd grondig omgegooid. ‘We wilden echt een nieuw verhaal over de organisatie schrijven. Onze oude site was namelijk heel druk en had veel dubbele pagina’s. Dat moest veel gebruiksvriendelijker worden. Bij de start gaven we a&m impact een overzicht van pagina’s die er beslist op moesten komen. Vervolgens hebben zij vanuit hun ervaring een voorstel gedaan hoe dat het beste vormgegeven kon worden. Ook hebben we flink geschrapt en herschreven in onze content.’

sterk werkgeversmerk via subdomein

Verder kregen in de nieuwe opzet alle vacatures ook een andere plek. ‘Sius presenteren als aantrekkelijke werkgever wordt steeds belangrijker. Daarom adviseerde a&m impact dat stuk echt apart te trekken, maar wel onder één domein. Het opent als nieuwe site en is ook direct te benaderen via werkenbij.sius.nl. Behalve vacatures laten we daar ook zien wie we zijn als werkgever en lees je persoonlijke ervaringsverhalen van medewerkers en vrijwilligers.’

meer beleving

Dat werken-bij-onderdeel wil Sius komend jaar uitbreiden en nog net even anders insteken. ‘Nu is het allemaal toch een beetje standaard; je opent een vacature, ziet wat er in de functie gevraagd wordt en leest over de voorwaarden en het salaris. We willen daar een echte belevingspagina van maken. Met een filmpje van de locatie, een medewerker aan het woord en we willen mogelijke sollicitanten ook activeren een keertje langs te komen om alles zelf te zien en ervaren.’

sfeer pakken

Ook de corporate site zal in die lijn worden meegenomen. ‘We willen bijvoorbeeld onze locaties beter gaan uitlichten, zodat de mensen die een plek zoeken een beter beeld krijgen waar ze mogelijk terecht kunnen. Die informatie is nu redelijk plat. Je kunt natuurlijk altijd een afspraak op een locatie maken, maar je wilt het liefst dat ze ook online alvast wat van de sfeer kunnen proeven. Daar willen we meer op insteken.’

handig cms

Nu de site is gelanceerd, is het werken ermee voor Pien zelf ook een verademing. ‘De indeling van de vorige site was echt heel rommelig. We hadden heel veel pagina’s waar weer allerlei andere pagina’s achter zaten. Het was behoorlijk onoverzichtelijk. Nu hebben we een fijn CMS, alles is beter ingedeeld en werkt duidelijk en snel. Weten we iets niet, dan reageert het team van a&m impact ook razendsnel. Heel prettig.’

terug naar de basis

Die hele samenwerking verliep tijdens dit project eigenlijk wel vlot, vindt Pien: ‘De mensen van a&m impact staan open voor alles, maar kijken ook kritisch mee. Ze weten uit ervaring wat je het beste kunt doen en dat is wel fijn. Want je vindt zelf dingen al gauw prachtig en dan kun je wel eens impulsief in je besluiten zijn. Dan laat a&m impact je even pas op de plaats maken en eerst naar de onderliggende vraag kijken. Samen formuleerden we daar vervolgens het beste antwoord op.’

Pien heeft het nog niet getoetst met harde cijfers, maar er komen binnen en buiten Sius al veel positieve reacties op de site. ‘Alles is ook veel overzichtelijker en makkelijk te vinden dan voorheen, dus we hebben echt een grote stap gemaakt!’

over sius

Sius ondersteunt mensen in de hele Achterhoek. Van jong tot oud. Je kunt bij hen terecht voor bijvoorbeeld jeugdzorg, wonen met ondersteuning, begeleiding bij werk en vrije tijd en ondersteuning thuis. Met ongeveer 750 trotse medewerkers, zo’n 350 enthousiaste vrijwilligers en 44 locaties zetten zij zich elke dag in voor ongeveer 850 mensen in de Achterhoek.

Meer weten over dit project

Daan vertelt je graag meer

Daan
Derksen
Projectmanager
[javascript protected email address]
© 2024 a&m impact