Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Cliëntenmap

Hoe fijn is het als je als nieuwe cliënt of naaste van een cliënt een warm welkom krijgt bij de zorgorganisatie waar je terechtkomt? Voor iedereen is het begin spannend en even wennen. Met de juiste informatie over het zorgproces, de locatie en regio waarin je terechtkomt en de zorgorganisatie als geheel, start de zorgreis goed voorbereid. Met een cliëntenmap maken wij het mogelijk om dit allemaal digitaal aan te bieden aan cliënten en hun verwanten.

Wat is een cliëntenmap?

Een cliëntenmap is eigenlijk het digitale informatiedossier dat je aan cliënten en verwanten meegeeft wanneer zij binnenkomen in je organisatie. Daarmee bied je hen direct een goede start. Door deze informatie digitaal beschikbaar te stellen, zorg je intern voor meer flexibiliteit in de informatievoorziening en is het voor cliënten en verwanten eenvoudiger om deze informatie te vinden en doorheen te navigeren. Waar een cliëntenwebsite voor iedereen is en algemeen ingaat op nieuws, activiteiten en vacatures, is de cliëntenmap specifiek voor de cliënt die aangesloten is bij de zorgorganisatie.

Voordelen van de cliëntenmap

Volledig te personaliseren

Een digitale cliëntenmap volledig te personaliseren en op maat te maken voor de persoon die deze leest, tot de naam aan toe! Zo voelt de cliënt of verwant zich direct aangesproken en welkom. De informatie gaat echt over jouw (of je naaste's) zorgproces.

Kosten- en tijdbesparing

Een fysiek gedrukte cliëntenmap voor iedere cliënt kost veel geld. Naast de arbeidskosten van medewerkers om de mappen telkens up-to-date te maken, heb je ook vaak drukkosten. Dit proces kan eenvoudig worden gemaakt door alle informatie digitaal te verzamelen.

Altijd up-to-date

Het nadeel van een fysieke cliëntenmap is dat deze soms al verouderd is na één druk. Bijvoorbeeld een kleine wijziging in het zorgproces of toevoeging van een leefregel. Digitaal kan alles snel worden aangepast, waardoor iedereen altijd up-to-date informatie heeft.

Functionaliteiten van de cliëntenmap

  • Informatie op maat aanbieden

    Om de juiste informatie te krijgen, moet de bezoeker eerst de ingestelde filter activeren. Ben je cliënt of verwant? En in welke regio krijg je zorg? Met deze filter wordt de informatie geschikt gemaakt voor de juiste doelgroep. Voor cliënten kan dat betekenen dat er eenvoudiger taalgebruik en iconen worden gebruikt. Voor verwanten kan het gaan om afbeeldingen en informatie die antwoord geeft op vragen zoals zorgkosten. Zo krijgt iedereen de voor hen relevante informatie.

  • Dynamisch in te richten met hoofdstukken

    Een cliëntenmap kan uit zoveel hoofdstukken bestaan als jij als organisatie nodig acht: over de organisatie, de regio, de cliëntenraad, leef- en werkafspraken, en het zorgplan. Ieder hoofdstuk kan ook worden aangepast voor een specifieke doelgroep.

  • Pagina als download beschikbaar stellen

    Om de informatie ook offline beschikbaar te maken en geschikt te maken voor cliënten en verwanten om zelf te printen, is het mogelijk om per pagina een download aan te bieden. Dit kan een pdf zijn van de pagina zelf of een opgemaakt document met dezelfde informatie.

  • Publiek toegankelijk of via eigen URL

    De cliëntenmap kan toegankelijk worden gemaakt via een openbare link, of je kunt een persoonlijke link creëren die je direct met de cliënt of verwant deelt.

  • Informatie koppelen aan persona's

    Wil je informatie nog specifieker toewijzen aan een cliënt of verwant? Dan kun je in het beheer van de cliëntenmap een deelnemer, ook wel persona, aanmaken. Je koppelt de content dan aan deze persona en deelt de link hiervan met de cliënt of verwant.

Waarom kiezen voor een cliëntenmap van a&m impact?

Een cliëntenmap van a&m impact is een uniek product. Met meer dan 250 zorgklanten in ons portfolio weten wij als geen ander wat jouw organisatie nodig heeft. Wij weten wat er speelt én weten dat te vertalen naar passende digitale oplossingen. Maar dat niet alleen. Zo trots als wij zijn op onze oplossingen, zo trots zijn wij ook op ons team. Met onze nuchtere kijk op zaken, Achterhoekse mentaliteit van 'doen wat we zeggen en zeggen wat we doen' en een goede dosis humor is het project op zichzelf net zo tof als het eindresultaat. Werken met a&m impact is ook gewoon leuk! En hoewel digitaal net zo makkelijk is, spreken we ook graag persoonlijk af. Bij jullie, of bij ons in het prachtige Doetinchem. Samen brengen wij in kaart wat jouw organisatie nodig heeft en creëren we een website die aansluit bij die behoeftes.

Benieuwd geworden?

Laten we bellen!

Wil je meer weten over onze producten? Laat je telefoonnummer achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

© 2025 a&m impact