Nieuwe site stroomlijnt diensten Pincvision

Dat een corporate website veel meer kan zijn dan een online visitekaartje bewijst de frisse wind die a&m impact in korte tijd over de site van Pincvision liet waaien. Niet alleen biedt het nu een fraai overzicht van alle diensten waarmee dit internationaal georiënteerde bedrijf het handelsverkeer van grote ondernemingen in goede banen leidt, de klant staat ook volledig centraal. Zo wordt hij straks online bediend via zijn eigen toegangsportaal en worden nieuwe potentiële klanten die binnen de doelgroep van Pincvision vallen automatisch geselecteerd via het brochure aanvraagformulier.

Diensten en controle op compliance

Pincvision uit Doetinchem biedt gespecialiseerde ondersteuning aan grote multinationals bij het voldoen aan administratieve verplichtingen die komen kijken bij grensoverschrijdend goederenverkeer. Door deze expertise te combineren met geautomatiseerde softwareoplossingen krijgen klanten volledig inzicht en controle op hun wereldwijde compliance processen. Allerlei diensten worden geleverd; van het opmaken van de juiste exportdocumenten, tot het voldoen aan alle aangifteverplichtingen op het gebied van douane, btw, intrastat en milieu. De corporate site van het bedrijf was aan vervanging toe en mocht ook wel meer gericht zijn op de klant. Daarom zocht Pincvision contact met a&m impact.

Update website

Carola Evers, Manager Marketing & Communicatons van Pincvision: "Onze oude website voldeed echt niet meer. Hoewel er veel informatie op te vinden was, was het nogal statisch, niet mobile-friendly en straalde het eigenlijk niet goed uit wat we allemaal doen en wat voor type bedrijf wij zijn. Bovendien namen tot voor kort ook veel kleine ondernemingen contact met ons op. Een doelgroep waar onze focus niet op ligt. We wilden daar dan ook een goede oplossing voor hebben en daar heeft a&m impact goed in meegedacht door een slim brochure formulier te ontwikkelen.

We hadden al goede ervaringen met a&m impact die eerder voor ons de webshop 'Exportdocumenten.com' ontwikkelde. Mede vanwege deze prettige samenwerking en het feit dat we graag met vaste partners werken besloten we opnieuw met hen in zee te gaan."

Korte doorlooptijd

Tom Dellepoort, Managing Partner a&m impact: "Pincvision zat met een duidelijk en vooral dringend probleem. De oude website viel letterlijk uit elkaar en was direct aan vervanging toe. We hebben toen met z'n allen de schouders eronder gezet en daarmee de ontwikkeltijd terug weten te brengen tot twee maanden. De intensieve samenwerking met alle mensen van Pincvision en het gebruik van Scrum hielp daarbij enorm; op die manier hebben we de site onderdeel voor onderdeel snel op kunnen bouwen."

Slimme vraagwijzer voor nieuwe klanten

De nieuwe site zorgt voor een betere efficiency. Carola: "Het bijhouden van de website is nu erg eenvoudig geworden want het achterliggende cms-systeem is zó gebruiksvriendelijk. En veel processen zijn geautomatiseerd. Zo hoef ik aanmeldingen voor de nieuwsbrief niet meer stuk voor stuk te registreren, maar worden deze automatisch in het nieuwsbrief systeem verwerkt. Ook worden de informatieaanvragen door kleinere bedrijven via een handige vraagwijzer digitaal afgevangen en krijgen potentiële nieuwe klanten juist sneller een antwoord. Met deze directe 'schifting' wordt de kwaliteit van onze aanvragen verbeterd, omdat we alleen nog vragen krijgen van potentiële grote klanten die binnen onze doelgroep vallen. Het toesturen van de brochure gaat geheel automatisch en dat allemaal opgeteld zorgt ervoor dat de sales binnendienst en marketing afdeling aardig worden ontlast van administratieve taken. Extra tijd die we weer kunnen besteden aan onze core business."

Klantportaal met persoonlijk dashboard

"Hoog ook op de wensenlijst staat het toevoegen van een klantportaal. Waar voorheen vooral nieuwe klanten met de website werden bediend wordt de nieuwe site in fase 2 uitgebreid met een persoonlijk dashboard voor bestaande klanten. Zij kunnen daarop o.a. inloggen, de status van hun aanvragen en documenten bijhouden, voor hen relevante berichten lezen en direct in contact treden met hun Pincvision account team. Op die manier houden we de klant betrokken en geïnformeerd. Dat geeft een grote meerwaarde aan onze site."

Flexibiliteit & meedenken

Carola is erg blij dat de website zo snel is gerealiseerd: "a&m impact heeft een mooie prestatie neergezet door in zeer korte tijd onze nieuwe site in de lucht te brengen. Ik weet dat ze er allemaal erg veel tijd in hebben gestopt om ons uit de brand te helpen, maar het resultaat mag er echt zijn. Vooral de flexibiliteit en het meedenken kon ik erg waarderen. Ik denk dat daar ook echt de kracht ligt van het bedrijf. We konden snel en goed met elkaar schakelen en dat maakte dat de ontwikkeling erg vlot ging. Daarbij gaf hun heldere aanpak duidelijkheid; de deadlines voor alle onderdelen waren vrij strak en je komt zo niet voor verrassingen te staan, ook niet in uren en budget. Dat werkt erg fijn."

De nieuwe site van Pincvision is te vinden op www.pincvision.com



‹ Terug naar het overzicht